RAKYAT JELATA I DI NEGARA INI TIDAK LAGI TAKUT DAN MEMPERSENDA-SENDAKAN KEWIBAWAAN KETUA POLIS MNEGARA (IGP)


Friday April 08/2016


OLEH: PAPARAZI
www.sabahinsider14.blogspot.com


SEJAK  akhir-akhir ini masyarakat di Negara ini 70 peratus sudah tidak rasa takut atau segan mengkritik menghentam habis-habisan di laman soasial FB terhadap  kewibawaan Ketua Polis Negara (Inspector General Police)

Kehormatan rakyat khususnya masyarakat tidak kira bangsa Melayu Cina-India dan lain-lain bangsa sudah hilang hormat terhadap KPN  kerana mereka anggap tidak jujur dalam melaksanakan tugasnya main ikut telunjuk orang-orang politik khususnya para peminpin kerajaan UMNO-BN.

Kalau kita lihat cacian dan maki hamun terhadap KPN sejak kebelakangan ini di laman-laman social  10 orang yang memuji Perdana Menteri 10 orang memuji KPN akan tetapi yang membantai lebih dari 70 orang.

Keberanian  rakyat sekarang walaupun undang-undang kuku besi dan rejim UMNO-BN semakin hari semakin kemuncak mereka tidak rasa takut kalau kena tangkap gara-gara mengkritik Perdana Menteri dan Ketua Polis Negara (KPN)

Rakyat bencikan pemimpin Negara nombor satu  terkena tempiasnya terpalit juga KPN sebab  bersekongkol dengan peminpin yang tidak becus.

Masyarakat dalam hal ini tidak boleh menyalahkan bulat-bulat kepada Ketua Polis Negara   sebab tugas arahan Perdana Menteri atau Menteri Dalam Negeri mesti dipatuhi demi menyelamatkan periuk nasi walaupun pada hakikatnya perkara itu telah melanggar tatatusila hak asasi manusia.

Contoh terdekat pengangkap Rafizi Ramli gara-gara dia melaporkan kes 1MDB kepada balai polis dia yang menjadi mangsa penangkapan hingga polis datang kepejabat dan kerumahnya menggeleda tanpa ada waran tangkap.

Ini semuanya arahan siapa polispun terpaksa ikut  arahan KPN sebab KPN sendiri menerima arahan dari Menteri Dalam Negeri (KDN) juga atas arahan Perdana Menteri.

Penangkapan Rafizi Ramli macam menangkap penjenayah  tangan di gari tindakan polis berbuat demikian menimbul kontraversi dan kemarahan di kalangan rakyat jelata di negara ini mereka anggap Polis ada bertindak kejam ala rejim Israel.;

Rasa kebencian rakyat terhadap polis semakin hari semakin para  mereka sudah hilang kepercayaan  polis  ini semuanya angkara perbuatan KPN.

Sudahlah rakyat 89 peratus bencikan Perdana Menteri bencikan kerajaan BN-UMNO ditambah lagi kebencian terhadap tindak tanduk KPN.

Lihat saja nanti bila PRU14 nanti  sama ada rakyat masih menyokong dasar kerajaan BN-UMNO atau sebaliknya kita kena lihat dan tunggu  sama-sama keberhasilannya kemudian.


Orang Melayu 87 peratus sudah menolak UMNO-BN kerana tindak tanduk para pemimpinnya kelihatan semakin dajal dan jahil  mereka mulai menyokong DAP-PKR dan AMANAH.

Sila lihat sebahagian orang-orang ramai yang buat komen dan mengkritik kewibawaan  Ketua Polis Negara mereka tidak rasa takut kerana  ada kebenarannya dipersenda-sendakan


Yafta Musa
Yafta Musa Mulut longkang ketua polis negara ni. Cakap membongkar satu rahsia dikatakan akta rasmi kerajaan. Mudah2an ko terduduk dlm opis ko.
Freddie P Mosuyun Eddie
Freddie P Mosuyun Eddie Betul tu.....rakyat kena penggal kepala buat bodoh saja......tapi kalau rakyat@pembangkang kritik KEBODOHAN kerajaan terus kena tangkap.....bacul tul lah....
Hai Jay B Kulai
Hai Jay B Kulai Bangsat
Alex Leekato
Alex Leekato PIGI URUS ITU ORANG KENA CULIK...PERTAHANAN APA YANG KAMU ADA SEHINGGA MASIH ADA LAGI YANG BOLEH DICULIK? CAKAP LEBIH...CAKAP BESAR!
Sam Ejul
Sam Ejul KPN hanya utk BN
Tomi Saja

Botol Mineral
Botol Mineral Itu Abu sayap..khalid punya bro ma...
Pungguk Bulan
Pungguk Bulan Ini samua keluaran sekolah undang undang dajal dari neraka tak perlu di harian kan.
Farith Liena
Farith Liena Org swk yg kena culik tu apa Ceta boss!!!? Napa x tangkap cpt2!.berani dlm negara jak.huhuhu.
Mie Yul
Mie Yul Tomi Saja ini saya setuju.ketua polis hanya menbabi buta...
Jolin Tasa
Jolin Tasa LETAK JAWATAN JE LA NE KE5UA POLIS NE TAK BGUNA JGA SMAP DNGAN PM TAK ADA GUNA.
Shaimon Sarmon Jumass Jumadi
Shaimon Sarmon Jumass Jumadi BUAT APA TAHAN GANTUNG SAMPAI MATI BARU PDRM DAPAT PUJIAN LUAR NEGARA.
Eric Bawang Sarayo
Eric Bawang Sarayo Indon baru pertama kali rakyatnya kena culik tentaranya sdh siap sedia utk d hantar kapal perang utk pergi menyelamat rakyatnya d negara pilipin ......Msia apa ada ...ini keculikan yg ke6 sdh klu x.silap..o o o ya Msia pakai.SOP pula.....
Tomi Saja
Tomi Saja prabowo tokoh politic, bekas tentara elite indoensia dia pernah mendapat gelar harimau asia. DIA salah satu saudara ramli rafizi yg diindonesia, hati2lah kau khalid bila prabowo menuntut balas .

Jimol Sumbing
Jimol Sumbing Di SABAH kami sudah lupa berapa banyak yg sudah kena culik sebab selepas kena culik masuk berita perdana dan lepas itu entah apa sudah terjadi? Hidup mati hanya UMNO yang tahu cuma baru2 ini si Bernard Tan dari sarawak mati dipengal oleh penculik.. Sebelum dan selepas ada esscom tiada perubahan malah makin banyak yg kena culik.
Jimol Sumbing
Jimol Sumbing PDRM harus di UBAH... POLIS KERAJAAN UMNO MALAYSIA (PKUM) Emotikon smile
Edwerd Kasang
Edwerd Kasang Ketua polis negara bgus lgi jdi pondan la klu mcm tu
Sam Kok
Sam Kok merika akan tunggu dan lihat itu saja
Jackson Jabu
Jackson Jabu Coba orag asing di takap yang masuk sarawak buat rayat. Tusah cari makan. Tingok sekarang rakyat asing buat rakyat tempantan tusah chari kerja..

Haris Hamzah
Haris Hamzah Igp dan pm ..tpm..menteri pertahanan...mmg semua tu bacul...klu cakap dlm tv 3 suku boleh la cakap temberang...
Ambai Kumang
Ambai Kumang Org kja bodek memang mcam ni

Ross Rosalia Wong
Ross Rosalia Wong byk la ko pnya tngkp tngkp tngkp...org sbh srwk jd mngsa culik balik2 apa crta...
Frr Red Lagend
Frr Red Lagend klu ketua polis tdk boleh buat kerja,bagi saja mandat atau kuasa dgn pamglima angkatan tentera malaysia.biar tentera yg buat kerja.....
Frr Red Lagend
Frr Red Lagend ada esscom pn hanya perhiasan saja,hanya peruntukan saja yg mereka mahu utk isi poket yg kosong
Sulaiman Biyan Tilun Biyan
Uthaya Kumar
Uthaya Kumar Well written about our IGP Khalid,no balls to handle the Abu Sayif militants but wasting his prestigious time in arresting the whistle blowers and the opposition leaders...useless leader of the Malaysian police force
Shaimon Sarmon Jumass Jumadi
Shaimon Sarmon Jumass Jumadi CEBISAN DARIPADA: PENGHASUT RAKYAT

DATO SERI MOHD NAJIB TUN ABDUL RAZAK…. Saya belanjakan duit ‘derma’ itu bukan untuk tujuan peribadi...Lihat Lebih Banyak

Osmond Satim
Shaimon Sarmon Jumass Jumadi
Tulis balasan...

Osmond Satim
Osmond Satim Pondan tpi agayo tontol...
Pok Mat Pauh
Pok Mat Pauh dia th yg rafizi xmelawan..2psl dia naik toncang n tangkap..tp klu p tgkap abu sayyaf comfirm mati dbunuh..lum cukp lg rasuah n harta dunia dia nk simpan..hihihi
Majinau Injawan
Majinau Injawan Klu ini betul banyaknya duit diorg perolehi
Firdaus Daus
Firdaus Daus Berani pada yang lemah saja
Will Michael
Will Michael Jaguh kg..Emotikon smile
CleeRiyans Riyans
CleeRiyans Riyans Mmg btul komen post kmu
Nur Fansuri
Nur Fansuri MMg Pondan Pun..cakap saja tu

Nur Fansuri
Nur Fansuri bapa pondan!!
Kilau Hitam
Kilau Hitam Knapa penculik tda di tangkap? Toko pltik pla d tngkp, bodoh btul
Zulaiha Leha
Zulaiha Leha Polis Malaysia hanya tangkap yg kacau Najib je
Suka · Balasan · 2 · 16 hrs
Tanpa Nama
Tanpa Nama x brani nak komen nanti kena tangkap hahahahaha
Suka · Balasan · 1 · 15 hrs
Muhammad Hisham


No comments:

Post a Comment