JAMAL TONGKOL DAN ALI TINJU TUKANG PERAS UGUT SAMSENG JALANAN BERBAHAYA DI KAWASAN SELANGOR-GOMBAK PEMBUNUH BERLESEN.



Sunday April 17/2016

OLEH: RAMASAMMY/AL KARANAKARAN
www. Sabahinsider14.blogspot.com



PUTRAJAYA:- SEBAGAI    Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar seharusnya Datuk Jamal Mohd Nyunus @ Jamal Tongkol mempunyai sikap optimis berperangai baik supaya kepimpinannya bisa dijadikan teladan kepada generasi muda sebagai pemimpin pelapis di masa-masa mendatang.

Jawatan Ketua Bahagian UMNO  Sungai Besar bukan jawatan kecil ia merupakan jawatan penting dalam UMNO kawasan Sungai Besar semestinya mempunyai  sikap pemimpin yang baik yang boleh membantu menjana ekonomi penduduk-penduduk setempat  khususnya di kawasan berkenaan.

Malahan jawatan Ketua Bahagian UMNO ,mendapat penghormatan tinggi di kalangan ahli-ahli di peringkat Bahagian-Cawangan sehingga ke akar umbi sepatutnya Jamal menunjukkan perangai yang baik bukannya menunjukkan perangai ala setan yang boleh menimbulkan rasa kebencian bukan saja kepada ahli-ahli UMNO sendiri malahan orang luar di sana.

Jamal Tongkol secara  langsung ia terlibat dalam kes jenayah berat suka membuli orang salah guna kuasa mentang-mentang segala tindak tanduk dan perbuatan jenayahnya  pihak  polis telah menutup mata tidak mahu mengambil tindakan terhadap Jamal lantas Jamal jadi besar kepala dengan sesuka hatinya membuat huru-hara didalam kawasan Selangor yang tiada sesiapa yang berani hingga polis pun kecut bila berdepan dengan Jamal Tongkol.

Itulah keistimewaan seorang yang menjawat-jawan sebagai Ketua Bahagian UMNO telah dapat perlindungan oleh pihak Polis walaupun mereka tertbabit dengan gejala maksiat jenayah masih ada perlindungan daripada polis sehingga polis dalam Malaysia rasa takut untuk membanteras perbuatan jahil mereka walaupun mereka telah mengancam nyawa orang ramai namum polis masih membisu seribu bahasa.


Berbanding dengan ahli-ahli pembangkang sikit punya hal terus diumban ke lokap bertahun-tahun lama ada tanpa bicara ada yang ramai mati dalam lokap tetapi di rahsiakan  mereka direjam di pukul sampai mati di kolap tiada sesiapa yang berani menuntut mayat keluarga mereka yang mati dalam lokap kerana mereka menuntut mereka juga menerima nasib seperti yang jadi mangsa korban.

Dasar kerajaan BN-UMNO lebih kejam daripada rejim Israel membunuh sesama bangsa dan agama sendiri  ialah yang berlaku di nagara Zaman pemerintahan Najib.

Begitu juga Ali Tinju banyak terlibat dalam kes-kes jenayah berat tetapi telah dilindungi oleh pihak Polis sebab dia juga seorang pemimpin kanan dalam UMNO.

Mereka adalah perosak bangsa agama dan Negara tetapi masih mendapat perlindungan dari pihak kerajaan suka-suka bunuh orang  tanpa rasa takut dengan undang-undang di bawah seksyen 303 kanun keseksaan. Inilah Ali Tinju dan Jamal Tongkol kedua-duanya amat berbahaya di Negara ini 90 peratus ahli-ahli UMNO di kawasan Sungai Besar terlibat dalam kumpulan Geng Jamal Tongkol kerjanya suka  peras ugut saja.





No comments:

Post a Comment