KATA MUHYIDDIN .......HANYA PARA PENYOKONG TEGAR UMNO PERCAYA 100% DANA 1MDB TIDAK DISONGLAP


Friday April 22/2016

OLEH: KARARUDDIN ZAMAN
www.sabahinsider14.blogspot.com

WALAUPUN kes  RM2.6 Billion  dikatakan telah selesai atas pengakuan dibuat oleh Menteri Luar Saudi Arab dan juga kes dana 1MDB yang juga disebut sebagai sudah selesai  yang dikatakan tiada penyelewengan berlaku namun 35 peratus rakyat saja yang mempercayainya dan manakala 65 peratus mereka tentu tidak percaya masih tertanya-tanya kemana sudah pergi dana 1MDB itu yang  di songlap itu.

Kata Tan Sri Muhyuddin Yassin dalam satu kenyataan  rakyat   penyokong tegar UMNO-BN mereka memang mudah ditipu dan didiperbodoh-bodohkan akan tetapi orang ramai yang tidak main politik dan juga para penyokong parti-parti pembangkang mereka tidak mudah digula-gulakan.

Kempen Pilianraya Umum (PRU14) nanti topic utama sebagai isu besar  dan hangat yang bakal dipraktikan oleh pihak pembangkang iaitu kes 1MDB dan RM2.6 Billion dan dana MAPEAN ini tiga perkara boleh memisungkan buah fikiran rakyat untuk tidak mengundi calun-calun BN-UMNO.

Kata Muhyiddin Yassin UMNO masih  gagah di kawasan mejoriti Melayu tetapi di kawasan campuran Cina-India UMNO belum tentu boleh menawan kerusi pastinya jatuh ketangan bulat-bulat ke pihak pembangkan sama ada DAP-PKR dan AMANAH.

Begitu juga di Sabah kata Muhyiddin lagi  pengundi yang terdiri dari kaum Cina-Kadazan-Dusun dan Murut  walaupun  calun-calun BN yang diletakan untuk bertanding di satu-satu kawasan mejoriti suku-suku tersebut  tentunya Cina-Kadazan-Murut dan Dusun tetap menolak BN-UMNO dan mereka akan  memberi ruang kepada Pakatan Harapan pada PRU14 nanti.

Kata Muhyidin lagi sekarang kembencian orang-orang Melayu dalam parti UMNO  yang terlalu bencikan masyarakat cina mereka mula menyedari perkara ini dan kemungkin parti-parti cina di komponen BN seperti MCA-Gerakan dan LDP juga akan meninggalkan BN sebelum PRU14 nanti dan bakal di ikuti oleh MIC.

Jadi itulah sebabnya orang-orang Melayu UMNO kini mula gusar dan bimbang juga takut kalau DAP mendapat lebih banyak kerusi walaupun DAP memenangi semua kerusi yang ditandingi  namun DAP tak boleh membentuk kerajaan   sendiriannya mesti melalui kerajaan campuran PKR dan AMANAH baru boleh jadi.

Muhyiddin berkata lagi orang-orang Melayu UMNO-BN jangan bongkak sombongan dengan bangsa cina macam mana kamu anti cina DAP mereka juga akan terasa sakitnya juga sebab yang kamu aniayah itu adalah bangsa mereka  tentu mereka tersinggung teradap perbuatan  keji orang-orang Melayu UMNO teradap bangsa Cina.






No comments:

Post a Comment