PENDUDUK KAMPUNG MANGGIS DUN MATUNGGUNG DAN PARLIMEN KOTA MARUDU SETIAP HARI MINUM AIR KOTOR

Sunday April 17/2017

OLEH: THOMAS P SUNGGIUK
www.sabahinsider14.blogspot.com

 
KOTA MARUDU:- Rata-rata penduduk Kampung Menggaris di kawasan DUN Matunggung dan Parlimen Kota Marudu kini mereka amat memerlukan bantuan air bersih untuk kegunaan setiap hari sama ada untuk air minum/masak juga membasuh serta mandi.

Ekoran kampung berkenaan kini dilanda kemarau berpanjangan sehingga beberapa telaga/perigi semuanya kering kontang atau sungaipun agak jauh airnya tidak menjamin kebersihannya.

Seorang penduduk yang enggan mananya disebut di potal ini ketika di temui oleh Wartawan The Sabah Insider.Net memberi tahu keadaan kering kontang sudah tiga minggu yang lalu dan mereka sudahpun memaklumkan kepada ADUN Matunggung dan Ahli Parlimen Kota Merudu tetapi sehingga kini belum ada reaksi dan tindakan diambil.


“Yang mereka hambur sekarang tangki biru buat tangki kalau tiada airnya untuk perhiasan saja di mata penduduk kampung Manggis” katanya

Katanya sering kali para pemimpin BN-UMNO melaung-laungkan di Sabah adalah negeri yang termaju di dalam Malaysia kenapa keadaan kampung Menggaris mula sejak merdeka 1963 sehingga hari ini tukar ganti kerajaan dari USNO-BERJAYA-PBS hingga BN tiada perubahan langsung tetap seperi dulu juga kami minum air kotor.

No comments:

Post a Comment