MISKIN TEGAR PENDUDUK KG LOK YUK DAN KG KAYU PUTIH DUN KOTA BELUD PERLUKAN BANTUAN PPRT


Sabtu April 30/2016

OLEH:  CHARLES P ANDIANG
www.sabahinsider14blogspot.com


KOTA BELUD:- Antara Kampung Lok Yuk dan Kampung Kayu Putih dalam kawasan DUN Kota Belud rata-rata penduduknya tergolong dari miskin tegar dan dalam kehidupan serba serbi kedaifan.

Secara kebetulan wartawan portal The Sabah Insider.Net  membuat tinjauan ke dua buah kampung tersebut setelah menerima beberapa aduan dari orang-orang kampung berhampiran yang menceritakan kedaifan para pendukduk Kampung Lok Yuk dan Kampung Kayu Puith yang dalam keadaan  amat kritikel.

Mereka memang mempunyai kediaman sendiri untuk berteduh akan tetapi kediaman yang mereka duduki itu lebih baik daripada kandang kambing kerana berdindingkan dengan kulit kayu berbumbung atap daun rumbia.



Yang amat menyedihkan sekali tidak mana kah letaknya  tanggungjawab wakil rakyat Kota Belud kenapa fenomina tersebut bisa  berlaku  kenapa Kampung Lok Yuk dan Kampung Kayu Putih tiada Pengerusi JKKK atau Ketua Kampung kah, kalau ada dimana mereka berada kenapa keadaan rakyat di kedua-dua kampung berkenaan dalam dalam serba-serbi  keadaifan. melarat seperti orang asing.

Diharap sekiranya mana-mana wakil rakyat atau penyokong tegar UMNO/BN yang terbaca berita yang tersiar di portal ini harap tolong viralkan agar pihak kerajaan dapat memberi bantuan  Program  Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT)  kepada penduduk kg tersebut.


No comments:

Post a Comment