CINA DAN INDIA SEMAKIN TERTEKAN TERHINA OLEH ORANG2 MELAYU UMNO DI NEGARA DIPANDANG SERIUS.


Saturday April 02/2016


OLEH: MUTHUSAMY A/L KARANAKARAN
www.sabahinsider14.blogspot.com


PUTRAJAYA:- Sesiapa   saja memang tidak dapat memansifkan sejak akhir-akhir ini orang-orang Melayu dalam UMNO kepana terlalu bencikan bangsa cina seperti mereka bencikan Yahudi-Israel.

Sebagai contohnya Ketua Menteri Pulai Pinang Lim Guan Eng baru membeli rumah banglo bernilai RM2.8 juta telah dijadikan isu besar siang malam berita berkumandang di kaca-kaca TV.

Orang Cina baru seorang buat hal macam Lim Guan Eng  sejuta orang Melayu UMNO telah bising seluruh dunia tetapi 10 orang Melayu UMNO yang terlibat dalam kes pecah amanah-kes rahsua cina tiada buat bising dan orang-orang Melayu UMNO berdiam diri macam buat pura-pura tak tahu Polis dan SPRM tutup mata tiada tindakan diambil sementara TV3 senyap tiada laporan disiarkan.

Tetapi kalau bangsa lain khususnya Cina buat  seorang riuh  di sana sini polis ambil tindakan SPRM jadi  kelam kabut orang-orang UMNO semakin naik berang.

Dimana kah letaknya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang sering kali melaung-launkan Demokrasi Berparlimen kalau berlaku tidak adil sama bangsa cina.

Penindasan melampau di kalangan pemimpin UMNO terhadap orang-orang Cina di Negara ini semakin hari semakin parah hingga perkara ini di ketahui oleh Negara luar bahawa orang-orang Melayu dalam UMNO terlalu menindas orang-orang Cina mereka buat orang-orang Cina di Negara Malaysia tidak mempunyai hak asasi mereka senang membuli memaki hamun.

Sepatutnya orang-orang Cina dalam komponen BN seperti MCA-Gerakan dan LDP harus sedar bahawa bangsa kamu sekarang sangat tersepit dan terhimpit oleh perbuatan orang-orang Melayu UMNO di mana letak maruah kamu sebagai orang Cina yang bertemadun kenapa orang-orang Cina senang wenang dibuli di maki hamun namun kamu masih lagi bertahan di dalam BN tidak mahu keluar dari BN buat apa berjuangan kalau perjuangan bangsa Cina di Negara ini dalam membangunkan ekomoi Negara tidak di hargai sama sekali oleh para pemimpin Melayu UMNO.

Sedangkan kami kaum Indianpun di Negara ini terasa juga apa yang kamu rasa orang-orang Melayu UMNO semakin hari semakin menghimpit kehidupan orang-orang India di Negara ini.

Orang Melayu di katakan kuat berpegang teguh terhadap ajaran Islam tetapi mereka tidak sedar perbuatan orang-orang Melayu UMNO sudah bertentangan ajaran Islam sebenar kenapa mereka membenci kaum Cina dan India sama  mereka membencikan Yahudi-Israel.

Jahatkah orang-orang Cina dan India yang tinggal di Malaysia ini  kita satu nanti bila orang-orang Cina dan India di Negara ini yang sering kena maki hamun oleh orang-orang Melayu UMNO pastinya akan timbul satu pergaduhan besar antara  orang-orang Melayu UMNO dan orang-orang cina dan india bersatu hati  menentang orang-orang Melayu UMNO yang zalim mengalahkan rejim Yahudi ini.

Lantas kami  nanti minta bantuan dari Negara  India dan Cina untuk menentang orang-orang Melayu UMNO dan kita tahu bukan semuanya orang-orang Melayu Negara ini bencikan Cina dan India hanya orang-orang Melayu UMNO saja paling ketara bencikan Cina-India.

Ayuh bangsa Cina-India  bangkitlah kita bersatu hati menentang kezaliman orang-orang Melayu UMNO  bangsa kita  sering terhina dan tertekan oleh perbuatan mereka kita tentang habis-habisan orang Melayu UMNO saja.

Sementara Melayu dalam PKR dan AMANAH mereka tidak bersalah dan tidak ada  dikaitan bersama orang-orang Melayu UMNO mereka Pakatan Harapan tetap menjadi rakan seperjuangan ini dalam menentang kezaliman kerajaan UMNO-BN ini.

Pastikan bangsa Kadazan Dusun dan Murut di negeri sabah juga harus bersatu menentang kezaliman orang-orang Melayu UMNO pastikan parti-parti local seperti PBS-UPKO dan PBRS keluar dari kepompong Barisan Nasional (BN) sebab mereka juga anti agama Kristian.



No comments:

Post a Comment