TUDUHAN JINURAIN KES PENCULIKAN MEMBABITKAN PARTI PEMBANGKANG BERSUBAHAT DENGAN PENGGANAS DAP-PKR-AMANAH HARUS SAMAN RM500.000


Tuesday April 05/2016

OLEH: MUHTUSAMY A/L KARUNAKARAN
www.sabahinsider14blogaspot.com

TUDUHAN Jinurain Nasron seorang pemegang akaun Facebook (FB) mengenai kes penculikan empat orang rakyat Malaysia khususnya dari Sarawak baru-baru  ini oleh pengganas Filipina telah tersebar luas bukan saja dalam Negara bahkan hingga keluar Negara.

Tetapi yang sedihnya tuduhan Jinurain dalam FBnya dia mendakwa bahawa kes penculikan 4 orang warga Sarawak itu ada kaitan dengan parti pembangkang ini ekoran berkaitan dengan pilihanraya negeri Sarawak.

Tuduhan tersebut yang dilemparkan oleh Jinurain terhadap pihak pembangkang yang didakwa bersubahat dengan Abu Sayyap memang tidak lojik tidak masuk akal sama sekali ini merupakan fitnah melulu yang harus dipandang serius oleh pihak pembangkang dan harus buat laporan polis untuk membersihkan nama pembangkang tidak kira DAP-PKR dan AMANAH.

Kenapa Jinurain Nasrom begitu berani mendakwa bahawa kespenculikan dilakukan oleh pihak pembangkang yang jadi dalang dan bersubahat dengan pihak pembangkang kenapa tidak mahu menyalahkan pihak ESSCOM yang telah dipertanggunjawabkan untuk menjaga keselamatan di semua perairan di Sabah dengan menggunakan peruntukan berjuta-jura ringgit telah dibelanjakan khususnya menubuhkan ESSCOM.

Jinurain menuding jari   ke arah pihak pembangkang yang kononnya bersubahat dengan pengganas untuk menculik 4 orang itu memang tidak masuk  akal dan perkataan seperti kebudak-budakan.

Pihak pembangkang DAP-PKR dan AMANAH harus menggambil tindakan terhadap orang yang membuat fitnah itu terhadap tindak tanduk Jinurain agar dia disaman malu sekurang-kurangnya RM500 ribu ini buat mengajar  dengannya dan juga rakan-rakan FB yang lain supaya lebih berhati-hati bila mengeluarkan statement di laman social FB bukan ikut emosi akan membahayakan diri sendiri.



No comments:

Post a Comment