BERAT TUDUHAN JINURAIN NASRON PEMBANGKANG DALANG PENCULIKAN 4 ORANG

PEMBANGKANG DALANG CULIK?
( terkait 4 rakyat kita asal Miri)

OLEH: SMAILY BUNGSU
www.sabahinsider14.blogspot.com


JINURAIN NASROM  kata lewat facebooknya konon pembangkang dalang culik 4 orang rakyat kita asal Miri baru2 ini. Siapa sebenarnya dalang itu?


Adakah anak buah Datuk Lajim Ukin selaku kepimpinan PKR atau anak buah Datuk . Jefrey Kitingan yang memimpin STAR atau barangkali orang2 Datuk Wilfred Bumburing.

Atau barangkali kalangan 13 parti yang baru didaftar dan diterima oleh ROS sebagai parti politik yang sah dan layak bertanding di election akan datang.

Kenyataan JINURAIN bukan pertanyaan sebalik IA SUDAH PASTI itu kerja pembangkang/katanya, cuma kita tidak tahu pembangkang mana satu yang dimaksudkan.

Saya yakin JINURAIN  ada bukti yang cukup kesan kenyataannya itu dan ikut hukum Islam, mereka yang khianat kepada negara dan bangsa wajib dibunuh sebab pengkhianat.
Undang     -undang di Malaysia ini harus digerakkan sesiapa saja yang khianat harusnya dibunuh sampai mati sebab pengkhianat itu cukup berbahaya kerana terbukti ada rakyat kita diculik dan dipeggal lehernya.

POLIS harus siasat kenyataan JINURAIN itu dan pembangkang juga kena teliti ahli-ahli mereka agar diperhatikan elak menjadi kaya kerana menjadi dalang.

Kasus ini harus diketengahkan dan setiap cabang PKR di Sabah kena siasat dan kena cari kalaulah mereka dari PKR dan demikian juga kepimpinan STAR dan PCS termasuk SAPP kena lihat dan siasat.

Saudara JINU kena tampil di balai polis dan minta polis siasat dan heret ke mahkamah, yang lain juga kena bertindak sama agar tiada lagi dalang kalangan kita untuk merosakkan negara bangsa.

Tidak hairan, kalau didiamkan kasus culik ini akan terus berlanjutan dan pertanyaan JINURAIN  yang ESSCOM tidur kena jawab dan kena ambil perhatian. Tahniah Jinu!

Jika benar tidur, baik ditutup saja ESSCOM itu banding membazir duit rakyat demi membayar gaji kakitangan ESSCOM tidur semata, tapi benarkan tidur?

Saya angkat kasus ini untuk diambil perhatian sebab hal ini serius yang menyentuh hal keselamatan negara kita bersama.


NOTA : Kenyataan Jinurain Nasron  itu disampaikan kepada saya untuk tindakan selanjutnya dan diharap ianya bukan fitnah sebalik kenyataan Jinurain  sendiri.

DAP-PKR dan AMANAH tolong ambil tindakan saman Jinurain Nasron antara RM500.000 hingga RM1000.000 beri pengajaran dengannya.


No comments:

Post a Comment