WANITA UMNO SANDAKAN KERJASAMA SPR BUKA DAFTAR PEMILIH BARU


Friday January 29.2016

NORAINI....Bersama AJK Wanita UMNO bahagian  Sandakan


OLEH: SHAIMON S JUMADI
www.sabahinsider14.blogspot.com

· 
SANDAKAN:- Gerakan Daftar Pemilih bagi pengundi-pengundi baru berumur 21 tahun keatas kelolahan Pergerakan Wanita Bahagian UMNO Sandakan dengan kerjasama pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) kini sedang dilancarkan bermula pada 27hb Januari lalu hinga 4hb Februari 2016


Gerakan Daftar Pemilih yang berjalan  selama sembilam hari itu berakhir pada 4hb Februari ini ia diadakan di Plazza Harbour Mall pusat Bandar Sandakian bermula dari jam 9.00 pagi hingga jam 4.30 petang setiap hari.


Ketua Wanita Bahagian UMNO Sandakan Noraini Sulong berkata tujuan mngadakan program daftar pemilih baru ini adalah dibuka kepada rakyat Malaysia antara berumur 21 tahun sebagai pengundi baru.


Katahnya bagi mereka yang hendak menukar tempat undi dari satu kawasan kesatu kawasan juga dibolehkan untuk mereka berbuat demikian.

 
Orang ramai khususnya penduduk disekitar daerah Sandakan yang sudah mencapai umur 19 tahun bolehlah untuk mendaftar sebagai pemilih baru untuk membolehkan mereka membuang undi pada PRU14 nanti untuk memastikan mereka mempunyai hak asasi untuk memilih pemimpin mereka” Kata Noraini lagi.




No comments:

Post a Comment