PAS DAN UMNO AKAN HANCUR JIKA BENTUK KERAJAAN CAMPURAN RPU14

Wednesday January 20.1016


OLEH: PAPARAZI


www. Sabahinsider14.blogspot.com

JIKA hasrat UMNO dan PAS jadi  bergabung pada PRU 14 nanti sehingga membentuk kerajaan camjpuran bagi orang-orang Melayu khususnya Islam 65 peratus  adalah usaha yang baik kerana berjaya menyatukan politik di kalangan pemimpim Islam.

Tetapi bagi penerimaan bangsa-bangsa lain seperti masyarakat Cina- India di Semenanjung sementara di Sabah Kadazan-Dusun dan Murut  mana kala di Sarawak Iban-Bidayu-Dayak dan Penan mereka bulat-bulat tidak setuju dengan gabungan kerajaan campuran antara PAS dan UMNO.

Bangsa-bangsa yang disebutkan ini mereka  sebenarnya bukan  anti Islam atau anti bangsa Melayu akan tetapi mereka tidak senang kalau dua parti itu sudah bersatu tambahlah besar kepala orang-orang Melayu menindas kaum-kaum yang sedia ada di Negara ini.

Bagi parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) antaranya MCA-MIC-Gerakan PBS UPKO-PBRS dan LDP di Sabah mereka akan keluar meninggalkan  BN dengan drastic kerana mereka tidak setuju dengan gabungan kerajaan campuran PAS dan UMNO itu.

Sementara parti-parti komponen BN di Sarawak juga akan turut jejak langkah parti-parti yang terdahulu keluar meninggalkan BN pada masa yang sama, disini kita lihat bagaimana sombong dan bongkaknya orang-orang Melayu dalam PAS dan UMNO boleh kah mereka bentuk kerajaan dua parti itu tanpa adanya MIC-MCA dan Gerakan.

Fenomena ini bakal menjadi kenyataan kerana kebencian orang-orang UMNO dan PAS terhadap agama  Kristian bangsa cina dan India semakin ketera sekali mereka pastinya keluar meninggalkan BN kemduian mereka menyertai PAKATAN HARAPAN.

Menghairankan mereka nama saja dalam Barisan Nasional (BN) tetapi sikap orang-orang Melayu  dalam UMNO gigit mengigit sesama rakan dalam komponen BN terutama sekali kaum  Cina dan India mereka ditindas satu persatu.

Perbuatan orang-orang Melayu dalam UMNO yang telah  menindas kaum Cina dan India mereka cukup sedar Cuma mereka perlu bersabar kerana mahu hidup.

Orang-orang Melayu UMNO suka memaki  hamum Cina dan India suka menghina agama mereka menghina suka bangsa mereka itu saja tiada lain akan tetapi kalau bangsa Cina dan India caci orang-orang Melayu terus beramai-ramai buat laporan Polis di seluruh pelusuk Negara

Dalam Negara ini rata-rata kebanyakannya orang-orang Melayu yang banyak buat hal menyalahi undang-undang pembunuhan-kes rompakan-kes dera anak dera Isteri-kes buang anak kes rogol kes pengedar dadah kes makan dadah semuanya 90 peratus adalah dilakukan oleh golongan orang-orang Melayu Islam

Nanti sudah begitu mereka baru salahkan bangsa lain rasuahpun orang Melayu Islam pecah amanahun orang Islam bapa ayampun orang Islam dan jual orang pun orang-orang Melayu Islam jadi pengganas militenpun orang-orang Islam seperti IS apa sudah jadi orang-orang  Melayu Islam di Negara ini semuanya buat perkara kemungkaran dan songsang.



No comments:

Post a Comment