BR1M BUKAN WANG UMNO/BN KENAPA AHLI-AHLI PEMBANGKANG DILARANG MENGAMBILNYA

Sunday January 31.2016

OLEH: NURLIYANA ABDULLAH
www.sabahinsider14.blogspot.com
 \


SEJAK kebelakangan ini kelihatannya ramai di kalangan  pemimpin  UMNO sekarang ini ada yang otaknya seolah macam orang senteng (edan)  meski tidak gila sebab apa yang diucapkan sebenarnya rata-rata  ada yang main hentam keromo (ngomong sembarangan)  alias macam budak-budak TADIKA (Kebudak-budakan)

Kesan main hentam keromo, maka ramailah yang mengatakan otak mereka sudah dimazlankan dan tambah memburuk bila pemimpin negara nombor satu mengatakan yang berbelit-belit hingga rakyat kurang keyakinan.

Saya perhatikan mereka tidak guna akal dan otak di kepala, tetapi lebih banyak menggunakan otak di otot (lutut)  yang sama sekali berlawanan dengan otak sihat berfikir dan apakah mereka itu tidak ada akal?

Datuk Safiee Abdullah pula mengatakan pembangkang tidak boleh terima BR1M kesan itu duit milik UMNO. Dari mana UMNO dapat duit?


BRIM dan Tangki Biru adalah duit rakyat yang membayar cukai termasuk hasil negara yang dimasukkan ke TABUNG DISATUKAN dan duit itulah yang diagih-agihkan kan untuk pembangunan negara.
Inilah masalahnya bila pemimpin UMNO yang ada title Datuk menggunakan otak yang senteng alias tak betul (tak becus)

Sepatut perhimpunan UMNO hendaklah membahaskan sesuatu yang serius demi kepentingan rakyat bukan memutar belitkan fakta dan mencipta provokasi yang AUTA demi meraih pengikut dan memperkenalkan diri di khalayak ramai bagi yang tidak terkenal.

Saya melihat kualiti debat hujah kekadang ada yang seolah sampah yang tidak berkualiti yang kekadang mesyuarat JKKK di kampung lagi baik banding perhimpuan yang terdiri dari datuk-datuk  yang konon intelek sebalik otak dan bahan diperkatakan seperti TAHI yang tika berak jatuh ke sungai dimakan (caplok)  ikan Badukang atau ikan Lontong.

Pihak kepimpinan UMNO seharus mengambil berat hal ini dan tidak menampilkan perwakilan yang otaknya semacam Datuk Shafiee Abdullah itu sebab itu lebih memburukkan kepimpinan negara yang memang sudah buruk di mata dunia dengan segala macam skandal.

Kita mahu satu perbahasan yang berkualiti demi negara bangsa Malaysia bukan sesuatu yang KOSONG dan kata-kata bohong, tipu dan muslihat yang melampau.

NOTA; Saya memang tak dapat Br1M.


No comments:

Post a Comment