RAKYAT SABAH MENDERITA AKIBAT PEMERINTAHAN BN

Sunday January 17.2016
OLEH: NURLIYANA ABDULLAH
www.sabahinsider14.blogspot.com
ZAMAN  parti perikatan (USNO)  memerintah meski susah, tetapi sumber makanan mudah didapatkan dan keadaan itu lebih bahagia di zaman BERJAYA pimpinan Datuk Harris Salleh.

Sesudah BERJAYA ditumbangkan oleh PBS, maka keadaan masih baik dan tidaklah menjadi penerima ANUGERAH negeri termiskin.

Tetapi bila saja UMNO memerintah dan di situ kita hairan Sabah tiba-tiba  menjadi negeri yang rakyatnya TERMISKIN dan pendidikan asas TERSOROT sekali.

Sekarang kesian orang kampung kesan getah turun harga dan sawit tidak lagi bernilai, kelihatannya rakyat di kampung hidup susah tetapi aneh kerajaan terus mendendangkan yang rakyat tidak susah dan ekonomi membaik.

Semuanya pembohong dan pendusta dan yang jelas rakyat sabah dibebanni dengan kesempitan hidup yang sungguh perit sekali.

ULASAN EDITOR 

Keadaan sekarang ini adakah mereka telah menyedari  akan kesusahan yang mereka alami atau mereka sengaja pura-pura tidak sedar.

Bagi penyokong tegar UMNO-BN macam mana sekali mereka susah namun mereka pantang menentang  UMNO-BN  hidup mati tetap dalam UMNO-BN biar isteri mereka jadi pelacur anak-anak jadi maling (pencuri) namun mereka berganjak untuk meninggalkan UMNO palis-palis jauh api dari panggang.

Kita tidak pernah dengar orang-orang yang menyokong UMNO-BN yang merintih atau menangis akan menanggung kesusahan malahan dengan seribu alasan sudah ditakdirkan harga barang naik harga barang  mahal apa kita nak buat dasar dan polisi kerajaan BN-UMNO.

Suka mengagung-agungkan pemimpin korup  kalau makan babi haram minum arak haram berzina haram berjudi haram cuma bagi UMNO-BN rahsua saja tidak haram bagi mereka makan duit rakyat kasih makan anak isteri  makan duit  tabung anak-anak Yatim ini semuanya halal bagi mereka.

Sedangkan makan babi-minum arak berzina dosa ditanggung oleh badan sendiri antara dia dengan Tuhan tetapi rahsua dapat duit haram kasih makan anak isteri ini dosa melibatkan badan orang lain.

Di Malaysia Negara majmuk susah kalau  dikatakan semuanya duit halal kenapa sebab cukai jualan arak cukai jualan babi, denda maksiat seperti rumah-rumah urut dan cukai perjudian  kemana  perginya wang semua itu bukankah buat bayar gaji menteri-menteri-pegawai dan kakitangan kerajaan.


No comments:

Post a Comment