KATA MOHD YUSOF JANGAN MAKAN BABI KALAU TIDAK MAHU DIPANGGIL BABI (PENGHINAAN)

Friday January 15.2016

OLEH: SHAIMON S  JUMADI
www. Sabahinsider14.blogspot.com

SEORANG pemegang akaun facebook yang dikenali sebagai Mohd Yusof Hassan (gambar) antara lain berkata orang yang suka makan babi jika tidak mau bangsanya dipanggil babi.

Katanya lagi janganlah makan tau tak kenapa dipanggil babi sebab berkelakuan babi.

Kata-kata demikian merupakan kata-kata orang yang paling bodoh melontarkan perkara sedemikian  seperti Mohd Yusof Hassan apa dia tidak terfikirkah perasaan orang yang memakan babi kenapa sampai menghina makanan orang kalau ia sudah menjadi makanan mereka.
 
Jadi kalau orang suka makan daging lembu minum susu lembu (sapi) mereka otak lembulah bebal-tolol  pandai dan bijak pintar atau bodoh-goblok atau bengong bukan berdasarkan makan babi atau lembu

Mohd Yusof Hassan ini barang kali tiada pelajaran langsung tergamak melontarkan perkataan yang boleh menghiris dan mengguris hati perasaan bangsa lain yang makan babi di gelar babi.

Facebook bukanlah tempat orang melepaskan geram atau jengkel dengen seseorang FB jadi tempat sasaran sebagai wadah tempat melepaskan kemarahan.

Semua orang baca apa yang ditulis oleh Mohd Yusof Hassan itu sehingga mendapat reaksi dan jawaban yang bertubi-tubi daripada golongan makan babi.

Orang-orang Melayu khususnya masyarakat Islam sendiri suka memulakan cari pasal nanti kalau bangsa lain higa agama Islam itulah inilah ramai berduyun-duyun buat laporan polis sehingga satu Malaysia.


Mereka suka hina bangsa  Cina-India  Kadazan-Dusun dan Murut dengan ikut sedap mulut  mereka yang becok itu tanpa memikirkan Implikasinya ngomong koyo  wong edan wong gendeng ngomong sembarangan aje.









No comments:

Post a Comment