MAJLIS DAERAH PUTATAN KURANG BIJAK MENGATUR SEHINGGA TIMBUL KEKECOHAN


Wednesday January 20.2016

OLEH: THOMAS SUNGGIUK
www.sabahinsider14.blogspot.com

KECO JADINYA....Jawatabnkuasa Penganjur Kurang Bijak Mengatur Sistem Pembahagian Borang PPR

KOTA KINABALU:- Proses  pembahagian Borang Projek Perumahan Rakyat (PPR) yang dilangsungkan kelmarin di Dewan Masyarakat Putatan menjadi kecoh di kalangan  rakyat.

Sepatutnya fenomena itu tidak berlaku kalau jawatankuasa penganjur  khususnya Pejabat Majlis Daerah Putatan pandai menyusun atur system tersebut tentunya perkara yang tidak diingini  tidak berlaku.

Kalau pihak penganjur program proses pemberian borang-borang PPR itu di salurkan kepada Pejabat Ahli Parlimen kah atau Pejabat ADUN di mana  yang selebihnya biarlah diagih-agihkan di Pejabat  Daerah dan dipejabat Majlis Daerah ini untuk mengelakan   berlalukannya kesesakan orang ramai.

Saya sebagai wartawan portal The Sabah Insider.Net  kelmarin semasa  proses pembahagian borang-borang PPR itu  saya berada di Dewan Masyarakat Putatan  sedang memerhatikan di sekelilingnya  memang saya sudah jangkakan ada berlakunya kekecohan  kerana terlalu   ramai lautan manusia yang datang berduyun-duyun yang ingin mendapatkan borang tersebut  tetapi sukar memperolih borang tersebut. 

Kita harap di mana-mana saja apa bila jabatan-jabatan kerajaan sama ada melibatkan Pejabat Daerah atau Majlis Daerah atau Majlis-Majlis Perbandaran  ada baiknya borang-borang PPR itu yang bakal di bagi-bagikankepada orang ramai nanti  seelok-eloknya diserahan sedikit kepada mana-mana Pejabat ADUN yang berkenaan atau pejabat MP ini system yang terbaik kita tidak mahu sejarah  yang berlaku di Putatan ini akan berulang lagi  terjadi di masa-masa mendatang.



No comments:

Post a Comment