BIADAP DAN KURANG AJAR SUHAIMI MAMAT DIKECAM KERAP KALI BERCAKAP LUCAH DI FB



Sunday January 03.2016

Di Facebook ini kita tidak boleh mendedahkan di mana kita berkerja atau memberikan no telefon sesuka hati kepada orang yang tidak kita kenal, malah untuk merespond juga kita kena hati-hati kesan hacker ada di mana-mana.

emberikan alamat, tempat kerja juga no telefon memang bahaya dan demi keselamatan diri itu tidak boleh kita berikan sesukahatinya kepada yang langsung tidak kita kenal.

Memang ramai minta alamat, no telefon dan macam-macam dan kekadang itu mengganggu peribadi kita dan selalu saya hanya berikan kepada saudara terdekat atau teman-teman  yang saya kenal untuk memudahkan dihubungi sebab no hp adalah peribadi sifatnya.

Ramai yang inbox saya dan ada kalanya saya layan dengan baik dan kekadang kalau sudah melibatkan peribadi, saya tidak melayan dan itu tentunya difahami maksud saya dan mereka diam kesan saya banyak kerja.

Ada yang mengugut dengan kata keji, jahat KOTOR disebut segala perkataan kesan seperti babi, sundal, anak haramjadah dan macam-macam lagi ugutan dan biasanya yang demikian terus saja saya blok demi tidak memanjangkan hal.

Dan yang saya perkatakan kali ini namanya ada di situ melontar kata KOTOR disebutnya kemaluan lelaki dan saya rasa ini memang semacam orang hilang akal.

Tolonglah, usia sudah demikian dan usahalah bercakap yang baik dan tidak elok usia sudah tua tetapi perkataan seolah manusia tidak berakal atau tidak bertamadun yang mendekati perangai syaitan sebab berkata kotor dan tidak baik.

Orang yang saya maksudkan itu ialah Suhaimi Mamat (gambar) kerap mengeluarkan kata-kata berbentuk lucah dan kotor yang tak sepatutnya dilafaskan di dalam laman sosial yang menjadi bahan bacaan orang ramai.

Maafkanlah dan diharapkan yang demikian mengubah sikap untuk jadi beradat dan malu jika anak cucu membacanya nanti.

No comments:

Post a Comment