KELUARGA MISKIN TEGAR DAPAT BANTUAN PAKAIAN DAN LAIN-LAIN LAGI DARI DAP TG PAPAT

OLEH: SHAIMON S JUMADI

SIMPATI.....Basiht Hj Osman menghurkan bantuan berupa pakaian dan barang-barang keperluan harian.

TANJUNG PAPAT:- Untuk membantu keluarga miskin tegar tidak semestinya  terletak dibahu para pemimpin kerajaan Barisan Nasional (BN)  ini adalah dasar sifat perikemanusian dan simpati sesama insan yang amat memerlukan.
  
BAKAL RENTUNG...... Seandai kata e pihak MPS jadi membakar rumah mereka maka sekluarga ini bakal rentung sungguh kejam ala rejim Israel.


Walaupun dipihak parti pembangkang asalkan ada kemampuan sedikit  untuk berbuat amal jariah adalah sebaik-baiknya untuk membantu golongan miskin seperti apa yang telah dilakukan oleh Basiht Haji Osman Pegawai Perhubungan DAP Tanjung Papat yang bersusah paya memberi sumbangan berupa pakaian dan sedikit barangan keperluan harian.

“Saya amat simpati atas nasib keluarga yang tinggal dilereng Bukit bersebelahan Kampung Sim-Sim yang serba serbi kedaifan  yang langusung tiada pembelaan daripada Wakil Rakyat Tanjung Papat” katanya.

“Dialam maya ini rupa-rupanya masih ada insan-manusia yang masih tegah dan langsung tidak memperdulikan nasib orang lain yang mereka fikir “apa kami peduli kamu mampus-mampuslah   bikin apa mahu tolong orang susah bikin bawa sial 44 saja itulah yang sering main di kepala bagi orang-orang yang hidup senang lenang orang-orang kaya sering berfikir kalau menolong orang susah mereka akan timpa kesialan itu saja yang mereka tahu tegasnya.

Katanya lagi kebanyakan orang-orang kaya kalau mati 70 peratus jadi bangkit (pocong) siang dikubur malam bangkit sebab semasa hidupnya mereka tidak suka beramal apa lagi buat kerka-kerja amal jariah menolong orang-orang susah merekqa nsayang kalau menyedekahkan kepada golongan miskin tegar.


Semoga Basith Hj Osman yang suka buat amal jarian dimurahkan rezeki berlempah-lempah dari Allah SAW serta dipanjangkan umur orang yang sering mendapat bantuan seumpama itu mereka selalu mendoakan kesejahteraan kita.