NAJIB ASYIK SINGKIR PECAT ORANG-ORANG YANG TIDAK SEHALUAN DENGANNYA



KARYA: ISMAILY BUNGSU

BARANGKALI dizaman Najib duduki kerusi PM negara kita rasanya paling banyak menghadapi krisis dan kesannya kakitangan perkhidmatan awam yang tak sebulu asyik ditukar ke sana sini, malah peguam negara dipecat atas alasan tidak sihat.

Tak cukup dengan itu menteri kabinet yang menentang siap dipecat dan banyak lagi masalah yang kian terus memburukkan keadaan.

Barangkali baik juga kita kembali merenung tika Tun Razak dan Tun Hussein duduki kerusi PM.

Dato Harun Idris pernah mahu tumbangkan Tun Razak tetapi Tun Razak tidak pula memecat Dato Harun Idrus ketika itu.

Hussein Onn juga pernah ditentang oleh Sulaiman Palestin yang ketika itu Sulaiman Palestin mendapat 250 undi tetapi Hussein Onn tidak pernah mahu memecat orang yang menentangnya.

Mahathir dan Musa Hitam juga pernah dipecat kerana menentang Tunku Abdul Rahman tapi mereka diterima semula dalam UMNO oleh Tun Razak yang tahu menghargai mereka yang berjasa dan ini berbeda dengan sikap seorang PM yang bernama Najib bin Razak.

Hari ini Najib yang dijulang oleh sebahagian kecil rakyat termasuk tiga menteri/Speaker asal Kota Belud asyik menukar pindah pecat ugut kakitangan perkhidmatan awam yang tak akur perintahnya Najib.
Sikap dan tindakan kerajaan bawah pimpinan PM Najib ini jelas mencipta banyak sangat masalah dan ini menimbulkan "krisis ketidakpercayaan" di kalangan rakyat.

Ombak kebencian kepada Najib dan kepimpinan Umno/ BN yang mencipta banyak sangat masalah bertiup dari Perlis hingga ke Sabah dan akan akan memusnah kapal UMNO sendiri yang mahu belayar ke samudera 2020 untuk membawa ubur kemakmuran yang jelas sia2.

Kesannya ombak kebebencian itu siap menjalar lingkar gelap hitam berbelam di mana2 bumi Malaysia dan ini mengundang rakyat dalam hidup derita dan sengsara.