TAK SAMAN PEGUAM AMERIKA BERMAKNA PM BACUL ( dedikasi menteri federal dari Sabah)



OLEH: NURLIYANA ABDULLAH
www///sabahinsider14.blogspot.com
Tuesday July 26/2016

BILA Anwar mula bangkit hal 1MDB di parlimen beberapa tahun yang lalu mereka katakan Anwar memfitnah dan bohong dan kemudian diikuti oleh yang lain sama juga jawaban.

Bila orang UMNO sendiri seperti Muhyddin, Mukriz dan DS Shafie sentuh lalu mereka dipecat jawatan menteri dan DS Shafie pecat dan gantung keahlian hingga menyebabkan mereka meninggalkan parti UMNO.

Apakah tindakan Najib dan kroni itu satu tindakan yang bijak atau bangang dilakukan oleh pemimpin UMNO dan pengikut lain yang jelas sama dalam kebangangan?

Sebelum ini menteri paling hebat bersuara ialah Rahman Dahlan dan Salleh Keruak dan dibantu oleh mereka yang sama kepala.

Mereka itu rata-rata membuta tuli dan bercakap jelas usaha menyelamatkan ketua mereka yang bernama Najib Razak.

Mempertahankan Najib kesan termakan budi akibat lantikan duduki kerusi Menteri bukan caranya dan pemimpin yang baik ialah menegur pemimpin atas yang silap seperti yang dilakukan oleh Muhyddin, Mukriz dan DS Shafie Apdal.

Memang apa yang dipertahankan itu menjadikan rakyat Sabah "TERMUNTAH dan MUAK" sebab yang dipertahan jelas AUTA dan mereka itu tidak lain dan tidak bukan berkata BOHONG cukup asal ada alasan untuk disebarkan dan yang lain sama membuta tuli.

Kita tidak perlu alasan dan jawaban yang bangang, lagi bodoh tetapi jika benar2 jantan termasuk Azlina dan perjuangkan hak rakyat dan pentingkan negara bangsa, maka saya minta Rahman Dahlan, Salleh Keruak, Azlina dan penguam negara saman SARAWAK REPOT dan saman terus penguam negara Amerika sebab memalukan Malaysia kesan melemparkan tuduhan yang membabi buta dan itu merosakkan imej negara Malaysia.

Dengan itu diminta Najib Razak arahkan Peguam Negara saman yang berkenaan dan mereka yang suka sangat pergi ke balai polis untuk tunjuk diri hebat di mata Musa Aman demi dapat projek, maka silalah buat laporan di balai polis dan sebar di TV3 tiga suku dan kita mahu sikap keberanian itu ditonjol bukan semata terhadap Lim Guang Eng.

Jika anak-anak Sabah kalangan BN berani, maka itu bermakna saya hormat perjuangan mereka sebalik jika diam makna itu BACUL dan Penakut harus berhenti mendabik dada sebagai pejuang Sabahan.


No comments:

Post a Comment