UNDANG-UNDANG MENIPU KES 1MDB JADI SASARAN



OLEH: ISMAILY BUNGSU
www:sabahinsider14.blogspot.com
Wednesday July 20/2016
DI Malaysia ini undang-undang nya terlalu aneh dalam dunia. Rasanya tidak ada undang-undang seaneh di Malaysia, malah undang-undang  binatang juga tidak sama dan jauh beza.

Apa tidaknya, kalau undang-undang hanya menangkap sang pelapor sedang pencuri ketawa terbahak-bahak sambil kekenyangan perut boroi kerjakan khazanah milik rakyat.

Dulu laporan audit bisa kita teliti semuanya dan tiada yang tertinggal dan kita cukup berpuas hati dan sekarang tidak lagi demikian.

Mana-mana laporan yang pemimpin salahguna kuasa seperti kasus 1MDB terus diletakkan/dikelaskan sebagai RAHSIA dan sesiapa yang melaporkan maka orang berkenaan dianggap salah dan boleh dipenjara.

Undang-undang apa yang semacam itu sang pencuri bebas kaya raya dan kekenyangan makan hak rakyat sedang yang melapor siap dalam penjara.
Hukum apa sebenarnya yang sedemikiann duhai dikau seorang Najib Razak?

Jelas undang-undang itu mempelihatkan undang-undang  binatang lagi baik dan ini tidak boleh dibiar dan jelas ianya hanya menyelamatkan sang pencuri, perampok dari dikenakan tindakan kesan menipu.

Inilah undang-undang ciptaan kerajaan BN yang jelasnya khianat terhadap rakyat dan undang-undang  ini juga yang menyebabkan ramai YB-YB ketakutan dan jadi bacul.

Akhirnya mereka memilih diam membatu dan beda dengan sikap dan tindakan Muhyiddin, Mukriz dan Shafiie yang bertindak terus memperkatakan perilaku dan tindakan seorang Perdana Menteri  bernama Najib.

No comments:

Post a Comment