MAJU MUNDURNYA PORTAL THE SABAH INSIDER ONLINE TERLETAK DITANGAN DS KEMELLIA HASSAN DAN JUN P ABDULLAH


OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN (Ketua Biro TSI)
www//Sabahinsider14.blogspot.com (KL)
Saturday 23/2016


SEBAGAI  penggerak nadi utama perjalanan  maju mundurnya media portal The Sabah Insider Online ia bergantung dan berkait rapat  tenaga  kerja yang gigih dicurahkan untuk memajukan dan  meningkatan  mutuh perkhidmatan media portal Sabah Insider Online di persada dunia pembaca tanah air mereka terdiri dari Dato Seri Paduka Kemellia Hassan Sebagai Pengerusi Ahli Lembaga Media Portal ini dan Jun Pacifico Abdullah sebagai Ketua  Pegawai Eksekutif  (CEO) yang bertanggungjawab mengurus tadbir.

Peranan kedua-dua orang ini antara Kemellia dan Jun adalah untuk  memastikan perjalanan portal the sabah insider dalam keadaan baik tanpa ada sebarang ganguan dari mana-mana pihak.

Sementara seorang wartawan veteran yang tidak asing  lagi dalam penglibatannya dalam kerjaya sebagai pemberita/wartawan sejak dari tahun 1977 hingga sekarang hingga sekarang beliau masih lagi bertahan yang  dilantik sebagai Editor Kanan The Sabah Insider ialah Shaimon S Jumadi (SSJ) walaupun bukan semua karya-karya yang sampai ditangannya dia (Shaimon) yang edit sebab ada Ketua Editor yang bertangungjawab mengedit.

Tapi Shaimon yang bertanggungjawab sepenuhnya  menerbitkan atau menguploadkan semua berita-berita  ataupun artikel  yang telah diluluskan oleh Ketua Editor  di muat naik ke server.


Inilah serba  ringkas  penjelasan mengenai peranan dan tanggungjawab sebagai seorang pengamal media awang-awang atau media portal online.







No comments:

Post a Comment