KETUA BAHAGIAN UMNO SUNGAI BESAR JAMAL BETUL-BETUL KETUA SAMSENG JALANAN SELANGOR PDRM TUTUP MATA



OLEH: ABDUL SALAM REJAB (Selangor)
salamrejab@gmail,com
Tuesday July 26/2016

BILA kita bercakap tentang tabiat satu-satu perangai manusia memang tidak serupa  walaupun adik beradik satu ibu satu bapa  tetap tabiat berlainan.

Erti kata lain sama juga perangai Jamal Yunos@Jamal Tongkol  orang seperti Jamal sudahlah jahil-jahat mahalan dajal kerana penglibatannya  dalam kanca jenayah semakin hari semkin teruk.

Sebagai seorang yang memegang jawatan peting dalam UMNO yang berjawatan Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar bukan calang-calang orang kau sudah menjawat jawatan sebagai Ketua Bahagian.

Tapi sayang sekali Jamal telah dimendat oleh penduduk kawasan Sungai Besar jadi pemimpin UMNO tetapi nampaknya dia gagal menjalankan peranannya dan tanggungjawab  sebagai seorang pemimpin atasan yang mendapat penghormatan di kalangan rakyat majmuk.

Mentang-mentang dia  jadi Ketua Bahagian UMNO bersikap angkuh-  bongkak sebenarnya Jamal tiada sifat-sifat pada dirinya sebagai seorang pemimpin yang boleh dihormati sebagai teladan kepimpinan yang boleh dicontohi dan dijadikan idola kepada generasi muda.

Salah guna kuasanya sebagai Ketua bahagian UMNO perbuatan jahil bukan saja diketahui oleh rakyat Selangor saja bahkan diseluruh pelusuk Malaysia kerana setiap perbuatan jahatnya telah tersebar luas di media-media social diviralkan semua rakyat Malaysia.

Sebagai  Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar Jamal tiada tatatertib sebagai seorang peimpin dalam UMNO hanya pandai mencemarkan nama baik bangsa Melayu beragama Islam.

Terang lagi jelas penglibatan Jamal kekanca maksiat kekanca jenayah 90 peratus  ugut rosakan  harta awam semakin hari semakin meningkat dan telah membimbankan rakyat Selangor.

Boleh  dikatakan 80 peratus Ahli Jawatankuasa Bahagian UMNO Sungai Besar  ikut rentak dan jejak Jamal sebagai samseng jalanan suka menimbulkan huru hara dalam Negara anjur demontrasi jalanan habis harta benda awam dimusnahkan.

Sementara pihak Polis (PDRM)  walaupun mengetahui terang-terang Jamal suka menganjur rapat umum haram demontrasi jalanan yang menggangu ketenteraman awam Polis  main tutup mata saja tiada sebarang tindakan diambil atas perbuatan jenayah yang boleh mengundang  pergaduhan besar denan kaum-kaum lain.

Pihak polis memang kecut kerana biji peler  semua anggota Polis sudah dipicit-picit oleh Jamal itulah polis enggan mengambil tindakan undang-undang keatas  jamal yang terang-terang menyalahi undang-undang.

Rani Abdul Kulub orangnya tidak  jahat dia Cuma nakal  sedikit jika  dibandingkan dengan kejahilan Jamal dan  Rani tak  pernah cemarkan  bangsa Melayu juga cemarkan agama Islam di mata bangsa-bangsa lain.

Walaupun Rani orangnya kuat buat laporan Polis satu hari mahu juga lebih lima kali  itu tak mengapa mungkin hobinya

Disinilah kita buat perbandingan antara Jamal dengan Rani jika  dibandingkan antara Jamal dengan Rani adalah lebih baik Rani.



No comments:

Post a Comment