DICADANGKAN UMNO SURUH ROS BATALKAN BERKUAT KUASA SERTA-MERTA SEMUA PERMIT PARTI-PARTI PEMBANGkANG PKR-DAN DAN AMANAH DI MALAYSIA.



OLEH: JOSEPH P ANDAU (Kota Belud)
www,sabahinsider14.blogspot.com
Thursday July 21/2016


KOTA BELUD:- Ramai  di kalangan  para pemipinan kanan UMNO mereka tidak mahu tegur  tidak mahu di bantah segala perbuatan mungkar yang mereka telah lakukan sama ada disedari atau sebaliknya.

Kalau ditegur sama ada melalui orang perseorangan atau para pemimpin politik sama ada semasa di sidang Parlimen ataupun disidang DUN  yang datangnya daripada ahli-ahli pembangkang mereka cepat melenting dan marah.

Begini saja  dicadangkan UMNO mempunyai kuasa mutlak  sehingga PDRM dan SPRM tunduk  dengan para menteri-menteri UMNO  kerana mereka berkuasa sepenuhnya PDRM dan SPRM mereka control.

Siapa berani angkat muka dengan dengan menteri-menteri keraaan UMNO sedangkan Ketua Polis Negara (PKN) dab Ketua Pengarah Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysa (SPRP) tunduk jadi pak turut atas perintah para menteri-menteri kerajaan UMNO yang mempunyai kuasa luar biasa.

Disebabkan para pemimpin tertinngi UMNO mempunyai kuasa mutlak suruh saja Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) Tarik balik semua permit-permit semua parti-parti pembangkang yang ada di Malaysia antaranya PKR-DAP dan AMANAH kerana mereka telah dicap oleh para pemimpin kanan UMNO  mereka  sebagai parti pengacau urusan pentabiran kerajaan  UMNO telah menggugat segala perbuatan jahil para pemimpi UMNO.

Jika sudah tiada lagi parti-parti pembangkang di Negara ini kerana satu-persatu pihak ROS atas arahan kerajaan ditaktor kerajaan rejim kuku besi UMNO  parti-parti DAP-PKR dan AMANAH duhapuskan serta merta senang hatilah para pemimpim UMJNO dan para pegawai-pegawai kanan kerajaan UMNO buat sesuka hati mahu rasuah kah salahguna kuasa kah tiada sudah orang yang  menegur atau melarang segala perbuatan mungkar dan jahli para pemimpin tertinggi UMNO.

UMNO  mesti bagi isyarat sesipa diantara ada orang-orang yang coba menegur segala perbuatan  jahil para menteri-menteri UMNO  disebabkan PDRM UMNO yang control UMNO berhak menyuru mana-mana anggota polis tembak satu persatu sekiranya ada orang yang coba menegur perbuatan  para pemimpin UMNO kerana mereka dianggap telah menggangguguat privacy orang.

Biarlah dunia tahu bahawa Malaysia yang ditakbir oleh kerajaan UMNO bersifat kerajaan zalim kerajaan rejim kuku besi dan ditaktor yang penting rakyat dinegara ini tiada satupun yang berani angakat mula dengan para pemimpin UMNO jadi raja segala raja dalam pelbagai hal.


Bila sudah tiada ahli-ahli pembangkang di parlimen dan di DUN senanglah para menteri- menteri  UMNO buat cadangan yang enggak karu-karuan mereka mahu jadi setan kah mahu jadi  gundurowo sesuka hati mereka sebab tiada yang bangkang   bertambah jahillah perbuatan para pemimpin UMNO hingga sukar dikawal.

No comments:

Post a Comment