KERANA HILANG KEPERCAYAAN TERHADAP PUCUK PIMPINAN NAJIB-MUSA AMAN SERAMAI 2,000 AHLI UMNO TENOM KELUAR PARTI


OLEH:THOMAS SINGGIUK (IBU PEJABAT )
FOTO: ISMAILY BUNGSU
www///sabahinsider14.blogspot.com
Sunday July 31/2016


TENOM: (Sunday) Kedatangan seorang tokoh politik tanah air ke Tenom benar-benar membawa malapetaka kepada UMNO Bahagian Tenom di mana seramai lebih 2000 orang ahli-ahli UMNO telah keluar beramai-ramai untuk meninggalkan UMNO/BN

Tokoh politik yang dimaksudkan itu ialah  Datuk Seri Shafie Apdal  tiba disini kelmarin disambut dengan penuh meriah oleh pelbagai suku bangsa  yang khusus datang dari beberapa tempat semata-mata mahu bertemu secara dekat bersemuka  disamping ingin mendengar ucapan sepatah dua kata dari DSSA.
 
Keluarnya  beramai-ramai ahli UMNO di kawasan Tenom ini telah membuktikan rakyat Sabah khususnya dari suku Bajau-Suluk-Kadazan-Murut-Dusun dan Cina termasuk suku-suku yang lain ada di negeri Sabah telah menolak mentah-mentah UMNO yang dipimpin oleh Najib dan Musa Aman kerana perjuangan banyak menyimpang jauh dari perjuangan asal dan tidak lagi relevant.

UMNO/BN di Sabah semakin hari semakin lemah ekoran tindakan Shafie keluar meinggalkan UMNO yang didahului oleh lebih 6,000 UMNO Sempurna keluar parti.

Para pemimpin tertinggi UMNO/BN sekarang sudah tidak selesa dengan situasi UMNO Sabah yang semakin gentir dan kritikel nafas sudah dihujung hidung  tetapi kalau cakap UMNO semakin kuat temberang saja orang Cina-India Kadazan-Murut-dan Dusun paling benci kalau sebut nama UMNO.


Kenapa ramai kaum Cina-India paling benci dengan Melayu UMNO disemenanjung 80 peratus pemimpin-pimimpin UMNO lainnya terlibat  dalam kanca maksiat dan berlagak Gangster seperti Datuk Jamal Yunos Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar.

Disebabkan seorang yang membuat pelbagai  jenayah seperti Jamal semua ahli-ahli UMNO yang lain turut terpalit dan kena tempiasnya.


No comments:

Post a Comment