LEBIH 7000 AHLI UMNO KOTA BELUD HADIR RUMAH TERBUKA RAYA BERSAMA DS SHAFIE APDAL KG. RAMPAYAN LAUT


Monday July 25/2016


OLEH: JOSEPH P ANDAU (KOTA BELUD)
FOTO: MASTIKA NGUN FALSYAH
www//:sabahinsider14.blogspot.com


KOTA BELUD:- Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidulfitri anjuran masyarakat  setempat  yang di adakan di kediaman Saiman Hj Umbang  Kampung     Rampayan  Laut dekat sini hari ini telah dihadiri lebih 7000 orang 97 peratus adalah para penyokong UMNO Kota Belud dan lain-lain kawasan.



Datuk Seri  Shafie Hj Apdal adalah tetamu kehormat  setibanya di majlis tersebut dengan sorakan sambil melaungkan Hidup Shafie Hidup Shafir.


Terdahulu dalam ucapan alu-aluan Shafie antara lain berkata sudah tiba masanya kita sebagai rakyat Sabah berjuang untuk Sabah erti kata sebenar Sabah for Sabahan.

“Saya telah berjaya membawa  masuk UMNO ke Sabah bersama Arwah Tun Mustapha Datu Harun 30 tahun saya mengabdikan diri berjuang untuk UMNO demi kemajuan rakyat Sabah akan tetapi para pemimpin UMNO Pusat dan negeri sedikitpun tidak mengenang budi jasa yang saya taburkan itu.

Malahan saya dikhianati oleh ahli-ahli majlis tertinggi UMNO pusat dan negeri gara-gara saya membuat teguran mengenai penyelewengan 1MDB saya jadi mangsa pemecatan jawatan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dan pengantungan keahlian saya sebagai ahli UMNO. Katanya.
“Saya harap suku bajau dan suku  sulut dan lain-lain bangsa khsusnya anak jati Sabah marilah kita bangkit untuk menentang habis-habisan UMNO/BN untuk bertapak di bumi Sabah selepas PRU14 nanti” Jelas Shafie
 
Kata Sahfie lagi bangsa Cina-Kadazan-Murut-Dusun-Bajau dan Suluk termasuk bangsa-bansa lain merupakan anak jati Sabah kini telah menolak mentah-mentah UMNO/BN.

Ditanya oleh wartawan mana satu parti beliau akan ceburi Shafie menjawab buat ini belum ada mana-mana parti sama ada DAP-PKR dan AMANAH sebagai parti alternative pilihannya.


Wartawan media potal The Sabah Insider Online yang berada dimajlis tersebut hanya sekejab saja sebab ada tugas-tugas lebih penting dan tak sempat mengikuti perkembangan  DS Shafie selanjutnya.







No comments:

Post a Comment