HATI-HATI AKTA NEC ( tadi Datuk Seri Shafie Apdal (DSSA) sms nasihati)



OLEH: ISMAILY BUNGSU 
pengarah komunikasi DSSA
www///sabahinsider14.blogspot.com
Monday August 01/2016

SEHINGGA saat ini sudah tiga kali  Datuk Seri Shafie Apdal (DSSA)  nasihati saya agar hati-hati  kala menulis dan memang kekadang tulisan saya sedikit kasar dan sinis kesan ikut emosi akibat marah tetapi sejak dulu sudah saya katakan apa saja yang terjadi tidak akan saya kesali asal perjuangan itu demi kebenaran.

Memang benar " demi kebenaran" kita siap melakukan apa saja tetapi kebenaran yang kita perjuangkan kekadang terSTOP di tengah jalan dan ada saja jalan mereka untuk memenjara kita dengan harapan perjuangan kita terTITIK dan kesannya perjuangan tidak ke mana.

Makanya saya ikut sama berpesan sama teman-teman  agar kena perhatikan dan awasi kata-kata  dan juga gambar-gambar  yang disiarkan bisa dikatakan menghina mereka sebab undang-undang  yang ada itu bukan lagi undang-undang  manusia sebalik undang-undang  memenjara yang bercakap benar dan sang penipu bisa terlepas dan itu kena perhatikan.

Sejak dulu, kalau memang saya dijadualkan untuk ditangkap tidaklah mengapa sebalik kalau yang ada anak bini dan itu cukup melingkupkan keluara yang masih memerlukan penjagaan orang tua dan kesannya anak-anak akan menjalani hidup susah.

Makanya DSSA nasihatkan agar kita semuanya berhati-hati jangan sampai tertangkap bawa AKTA NEC yang dimaksudkan.

Mari bersama kita saling ingat mengingati kala perjuangan kita masih terlalu jauh untuk menggapai puncak.
Salam kasih semuanya



No comments:

Post a Comment