MP SANDAKAN WONG HADIR MAJLIS KAHWIN-MAJLIS HARI JADI DAN RUMAH TERBUKA RAYA DI KAMPUNG BERHALA LAUT


OLEH: SHAIMON S JUMADI
www///sabahinsider14.blogspot.com
Monday August 01/2016

SANDAKAN:- Untuk mengeratkan siratulrahim antara kaum-kaun lain  wajarlah  sebagai pemimpin yang telah diberi mandate oleh rakyat  haruslah mendekati diri kepada rakyat tanpa mengira kedudukan warna kulit bangsa dan agama.
Kelmarin Ahli Parlimen Sandakan Stephen Wong Tien Fatt bersama pegawai/kakitangan pejabat Parlimen dan ahli-ahli DAP Sandakan yang  lain bertolak ke Pulau Bahala Laut   kerana menghadiri majlis rumah terbuka Raya anjuran nasyarakat Pulau Berhala.
Setibanya Wong dan rombongannya secara kebetulan  salah seorang penduduk mengadakan majlis kahwin anak perempuan mereka dan dan sekaligus sambutan hari jadi  nak tuan rumah  kedua-dua acara itu turut dihadiri oleh Wong.
Tidak dinafikan para penduduk setempat di Pulau Berhala memang senonim dengan Ahli Parlimen  Sandakan setiap ada acara MP Sandakan adalah jadi tetamu kehormat pada satu-satu majlis itu. 
Jadi nampak jelas DAP sekarang mendapat tempat   di hati rakyat khususnya masyarakat Islam  bukan saja penduduk-pendudk Kampung Sim-Sim  bahkan Kampung Cahaya baru- Kampung Mangkalinau dan termasuk juga kampung Berhala Laut sendiri mereka memberikan sokongan terhadap perjuangan DAP sebagai sebuah parti  berbilang kaum (Multiracial party)
 Paling ramai Ahli  DAP ialah di Kampung Sim-Sim  ada tuga cawangan DAP  yang djiketuai oleh oleh masyarakat Islam.






No comments:

Post a Comment