MASYARAKAT ISLAM KUTUK HABIS-HABISAN JAMAL TONGKOL KELUARKAN FATWA SONGSANG



OLEH: THOMAS P SINGGIUK (IBU PEJABAT)
www///sabahinsider14.blogspot.com
Friday July 29/2016

KOTA KINABALU:-  Fatwa yang Datuk Jamal  Yunos keluarkan antara lain menyebut “JIKA ADA  YANG TERKORBAN KERANA BERJUANG BERSAMA SAYA ANDA BAKAL SYAHID” yang diviralkan  dilaman social FB  mendapat kritikan bertubi-tubi  di kalangan masyarakat Islam di seluruh Negara terasuk Sabah dan Sarawak.

Fatwa songsang itu sepatutnya tidak wajar diwar-warkan  di wall facebook,  Jamal mesti faham persipsi orang berlainan  fahaman dan menjadi kutukan orang ramai terhadap dirinya.

Seorang Aktivis  Sosial Masyarakat  Dato Seri Paduka Kemellua Hassan  ketika mengulas dua berita masing-masing bertajuk” JIKA ANDA BERSEKONGKOL DENGAN JAMAL YUNOS ANDA MATI DALAM SYAHID” pada 27-07-2016 dan PERBUATAN JAHIL-DAJAL  JAMAL BENAR-BENAR CALAR-CEMARKAN NAMA BAIK UMNO-BANGSA MELAYU DAN AGAMA ISLAM” pada 28hb Julai 2016 di media portal The Sabah Insider Online.

“Kita hairan seorang jadi pemimpin UMNO yang menjawat-jawatan Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar tetapi  perangai tak ubah seperti orang kurang siuaman suka banyak buat hal-hal negative yang melanggar undang-undang Negara.

Adakah Jamal telah menyedari akan  perbuatannya itu  yang suka  mencetuskan huru-hara  di dalam Negara khususnya di  negeri Selangor sendiri hingga menimbulkan rasa kebancian rakyat terutamanya kaum Cina- India teradap UMNO/BN kerana terlalu membiarkan  apa saja perbuatan Jamal terkutuk ditetap mendapat sokongan moral di kalanangan  pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO sehingga pihak PDRM sukar untuk membanteras  kejahatan Jamal.


Bukan semua ahli-ahli UMNO/BN yang sokong atas  perbuatan Jamal  kerana betul-betul mencemarkan nama baik UMNO di persada politik tanah air sekaligus mencemar nama baik bangsa Melayu dan Agama Islam.

No comments:

Post a Comment