PROGRAM JELAJAH RAMADAN MALAM TADI BERADA DIKAMPUNG SIM-SIM WONG MP SANDKAN BERSAMA ROMBONGAN BERBUKA PUASA



Saturday July 02/2016


OLEH: SHAIMON S JUMADI
www:sabahinsider14.blogspot.com

SANDAKAN:- Perjuangan DAP semakin hari semakin mendapat tempat dihati orang-orang Bumiputera Islam baik di Semenanjung, Sabah mahupun  khususnya di Kampung Sim-Sim.
Parti DAP didakwa anti Islam dan anti bangsa Melayu itu adalah tidak benar cuma fitnah semata-mata agar orang-orang Islam membeci DAP.

“Saya sebagai Ahli Parlimen Sandakan khususnya wakil rakyat yang mewakili semua kaum tidak kira bangsa  agama dan warna kulit atas kemampuan saya tetap saya bagi bantuan sama rata dan adil seksama tiada yang lebih tiada yang kurang itu prinsip saya sebagai wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat jelata yang diamanahkan oleh pucuk pimpinan parti DAP” katanya.
Ahli Parlimen Sandakan Stephen Wong Tien Fatt  berucap di majlis Berbuka Puasa bersama-sama umat Islam di kampung Sim-Sim dekat sini malam tadi.

Majlis berbuka puasa tajaan Pejabat Parlimen Sandakan telah diadakan di Jambatan Lorong 24 di kediaman Tahir Esin telah dihadiri lebih 50 orang umat islam disekitarnya.
  

Program Jelajah Ramdan ini juga tujuannya untuk menemui rakyat sambil berbuka puasa bersama-sama orang-orang Islam disamping juga Wong mendengar aduan-aduan   mengenai masalah dipersekitaran  daripada orang-orang  kampung untuk bawa ketengah.
Sejurus selepas majlis tersebut Wong memberikan sedikit bantuan wang raya kepada  golongan Orang Kelainan Upaya (OKU)  iaitu adik Aleeya Maisarah Binti Imran  dan para warga emas




Bottom of Form


No comments:

Post a Comment