20 ORANG YANG PUJI PEMIMPIN UMNO BAGUS TAPI 1,000 ORANG YANG KUTUK PEMIMPIN UMNO KORUP



 Saturday July 02/2016

CORETAN DARI PAPARAZI
www:sabahinsider14.blogspot.com

APA bila saya perhatikan sejak kebelakangan ini di laman-laman social dan di media-media portal  ramai di kalangan orang-orang Melayu di mana-mana saja mereka berada mereka sering menghentam kerajaan Barisan Nasional termasuk mengkritik  habis-habisan para pemimpin UMNO.

Pelbagai tomahan yang dilemparkan terhadap pemimpin UMNO yang paling terus sekali Najib jadi sasaran utama.

Sepuluh (10) orang yang memuji-muji Najib yang mereka kata  pemimpin terbilang  tetapi disebaliknya yang mengkritik-mengutuk  Najib lebih 100 orang.

Kalau masyarakat Cina-India Kadazan Dusun  dan Murut wajar kalau mengutuk para pemimpin UMNO sebab mereka sejak dari zaman dahulu lagi tidak suka UMNO.

Walaupun parti Cina  MCA-Gerakan dan parti India MIC mereka dalam gagasan Barisan Nasional (BN) mereka sebenarnya hanya mencari kesempatan saja  mahu hidup pura-pura sokong dasar kerajaan BN dan Najib namun disebaliknya itu hanya lakunan semata-mata saja untuk menyakinkan para pemimpin UMNO yang Cina India betul-betul  sokong UMNO/BN.

Melayu UMNO banyak buat kesilapan besar sama di sedari ataupun tidak  selain itu mereka sama bangsa Cina  dan India mereka suka  menghina bangsa seperti Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar Selangor Datuk Jamal Yunus caci Cina Babi hingga Cina mualafpun turut tersinggung dan MP Kinabatangan dalam satu kenyataan Orang India dilahirkan di Malaysia perompak dan Mufti  Pahang Datuk Abd Rahman Osman celar orang Melayu Islam yang bersekongkol dengan DAP dicap Kafir-Harbi dan Haram hingga menimbulkan kontraversi di kalangan bukan Islam.

Kes 1MDB dan kes RM2.6 Billion kes Dana YAPIEN banyak yang tidak diambil tindakan pihak SPRM macam melindungi jenayah color biru.

Apapun kita kena tunggu pada PRU14 nanti lihat macam mana reaksi rakyat masih mahu mereka mengekalkan kerajaan BN/UMNO atau tukar dengan kerajaan PAKATAN HARAPAN yang terdiri daripada parti PKR-AMANAH dan DAP.

Kalau masyarakat Cina-India Kadazan-Dusun dan Murut mereka telah menolak mentah-mentah BN/UMNO jadi kerajaan semula selepas PRU14 nanti.

Bagi UMNO/BN mereka tidak khuatir kalau rakyat Malaysia tidak mengundi calon-calon BN/UMNO tetapi UMNO   masih ada simpanan  stok untuk membantu kemenangan BN sebab mereka ada rakyat Bangladesh 1.5 juta, Pakistan Indonesia dan Filipina  mereka inilah sebagai penentuan ala tuju untuk membetuk semula kerajaan BN selepas PRU14 nanti.

Hidup  Bangladesh  hidup Pakistan Hidup PATI Indonesia dan Hidup PATI Filipina mereka adalah Fixed deposit UMNO bila menjelangnya setiap pilihan raya umum di Negara Malaysia.


No comments:

Post a Comment