RAMAI BANGLADESH MULAI MEMBANJIRI KOTA KINABALU YANG MEMBAWA TUAH KEPADA UMNO/BN DAN KAUM WANITA SABAH……The Sabah Insider Online



OLEH: SHAIMON S JUMADI (SDK)
FOTO: MAZHRY  NASIR (KK)
Wednesday  November 02/2016


KEBANJIRAN bangsa Bangladesh bukan saja di Semenanjung jadi tumpuan utama yang berjumlah dianggarkan 1,5 juta hingga menjadi topik cerita  di kalangan rakyat Malaysia.

Pada masa yang sama juga  kebanjiran bangla kini turut di rasai di Sabah sejak kebelakangan ini ramai berinut-rinut bangla mulai menguasai Bandar Kota Kinabalu mereka berkeliaran.

Mungkin kedatangan Bangla itu ada kaitan dengan Pilihanraya Umum Sabah (PRU14) nanti untuk menjadi pengundi hantu kepada BN/UMNO di Sabah.

Menurut sumber-sumber yang boleh diguna pakai Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) di Semenanjung telah berjaya mendaftar seramai 1000 ribu Bangla sebagai bakal pengundi baru untuk PRU14 nanti.

Sebelum mereka didaftarkan sebagai pemilih baru SPR terlebih dahulu pihak Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) telah berjaya mengeluarkan 1000 ribu keeping MYkad kepada Bangla sebagai warga negara Malaysia yang sama taraf dengan rakyat tempatan.
 
Yang kita tahu di Sabah rakyat bangsa Pakistan mendapatkan kemudahan mykad yang kebanyakannya tempat lahir mereka di Keningau-Tambunan-Kundang-Ranau- Kinabatangan dan Beluran.

Sekarang sampai pula giliran bangsa Bangla kini membanjiri Sabah sama ada nereka mempunyai pass permit kerja atau disebaliknya kita tidak tahu mungkin juga bangla yang berhidjrah ke sabah mereka terlebih dahulu mempunyai mykad yang di proses di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Dalam konteks kebanjiran Bangla ke Malaysia memang membawa tuah khususnya  kaum wanita Melayu 89 peratus mereka berkahwin dengan lelaki bangla.


Di Sabah bangla juga bakal jadi pujaan dan idaman utawa memuaskan hawa nafsu kaum wanita Sabah  yang berketurunan  Kadazan-Murut-Dusun dan bangsa Sungai seperti yang berlaku di Keningau-Tambunan-Kundasang-Ranau dan Kinabatangan ramai anak-aank dara mereka berkahwin dengan bangsa Pakistan ini memang tidak dapat dinafikan gara-gara  ibubapa mereka terlalu banyak berhutang hingga sukar untuk melangsaikannya anak-anak gadis mereka jadi sasaran dan jadi mangsa keadaan.

Kebanjiran Bangla bukan jadi mendapat perhatian umum di kalangan Wanita Sabah tetapi juga mengundang pelbagai jenayah yang bakal di lakukan di sabah ini.


Bangla Pakistan dan Bangsa Bangla kedua-duahnya bernafsu buas  mereka gemar merogol anak bini orang itulah sifat semula jadi bangsa Pakisan dan bangla suka kacau isteri orang.






No comments:

Post a Comment