PERTEMUAN DUA TOKOH POLITIK MELAYU TUN MAHATHIR DAN TOKOH POLITIK CINA LIM KIT SIANG MEMBAWA KEMAKMURAN POLITIK NEGARA


 Saturday  March  12. 2016


OLEH: PAPARAZI
www.sabahinsider14,blogspot.com


PERTEMUAN dua orang tokoh politk tanah air Tun Mahathir Mohamad tokok parti Melayu Lim Kit Siang tokoh politik Cina adalah membawa pertanda baik terhadap pergolakan politik di Negara ini.

Musuh dalam arena politik tidak sama musuh peribadi musuh poltik ia boleh berubah-rubah kalau sebelum ini mereka berdua adalah musuh politik yang begitu ketat tetapi ia boleh diperbaiki berbanding musuh peribadi yang tiada kesudahan mendendam rasa sehingga keakhir ayat.

Rakyat Malaysia di Negara ini jangan bimbang atau merasa terkejut apabila melihat antara Mahathir dan Lim Kit Siang barbaik-baik semula antara satu dengan lain.

Nampaknya keadaan politik sekarang mua reda  apabila satu perjanjian kerjasama sefahaman yang disebut deklarasi untuk menumbangkan kerajaan BN-UMNO dan Najib sebagai Perdana Menteri telah membabitkan seramai 57 orang bekas pemimpin tokoh-tokoh yang lain turut menandatangani deklarasi itu.

Saya tidak berkesempatab kalau saya nyatakan barisan nama-nama 57 orang yang turut terlibat dalam kelompok Mahathir untuk menggulingkan kerajaan BN-UMNO ini cukuplah empat orang saja saya huraikan nama-nama mereka.

Tun Mahathir bukan calang-calang orangnya mempunyai pengaruh besar dikalangan ahli-ahli UMNO seluruh Negara, Tan Seri Muhyiddin Yasin tidak kurang hebatnya ramai pengikut.

Sementara Datuk Mukhriz Tun Mahathir juga orang yang berpengaruh besar di kawasan Kedah, manakalah Datuk Shafie Abdal juga mempuyai pengaruh besar di kalangan ahli-ahli UMNO dari Semporna-Kunak-Silam-Lahad Datu dan Tambisan 80 peratus adalah penyokong tegar Shafie Abdal.

Sebagai kesimpulan kalau ketiga-tiga orang tokoh ini bakal disingkir dari UMNO sudah pasti UMNO pada PRU14  nanti bakal kehilangan banyak kerusi sama ada DUN dan Parlimen ini petanda buruk bakal menimpa kepada UMNO.

Orang-orang seperti Nazri Aziz-Salleh Endas Keruak-Tengku Adnan Mansung dan Azlina (Lesbian) Othman adalah orang-orang yang merupakan pembawa sial dangkal 44 kepada perjuangan UMNO di bawah pimpinan Najib.

Sekarang kesialan 44 sudah mulai ketara menimpa kepada UMNO pimpinan Najib tidak lama lagi UMNO bakal kecundang terkubur sementara penjara pudu dan kajang  sentiasa menantikan para pemimpin UMNO yang terlibat korup Insya Allah.

No comments:

Post a Comment