BUKAN PERJUANGAN MAHATHIR ( TETAPI KITA UTAMAKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN MALAYSIA)


Sunday March 06.2016

OLEH: ISMAILY BUNGSU
www.sabahinsider14.blogspot.com


SIAPAPUN  Tun Dr. Mahathir itu tidak penting sangat tapi yang penting kita runtuhkan kepimpinan bobrok korup dan laknat BN. Itu taget kita pertama jika kita tak mahu negara hancur dan binasa oleh Najib Tun Razak.

Meski Mahathir berbuat salah sama Anwar sedikit masa dulu, tapi itu bukan isunya, tapi isunya pemimpin yang menyusahkan rakyat harus disingkir dan rakyat 30 juta harus diselamatkan elak binasa.

Mahathir sebenar sukar mahu singkir Najib jika majoriti  MP-PM sokong Najib dan Najib hanya jatuh jika separuh MP-MP   BN tolak najib atau 112 MP  tolak najib melalui undi tak percaya di parlimen atau tunggu PRU14 biar rakyat tentukan, tetapi meski diserahkah kepada rakyat sistem ketidak adilan jelas kita tahu dikendalikan secara tidak adil semasa election.

Keberadaan Mahathir dalam pembangkang itu sedikit sebanyak kurangi sokongan pengundi BN kepada BN kesan rakyat terseksa hidup akibat sara hidup yg tinggi dan rakyat tidak tahan lagi kesan kesusahan yang dialami. Rakyat tidak pilihan selain hantar BN ke lobang puaka.

Meski Mahathir mahu Najib turun tapi itu tidak akan dapat dilakukan dan tidak boleh tidak orang-orang  umno sokong mantan TPM akan undi pembangkang di musim akan datang sebab menyokong Najib makna menjahanamkan negara bangsa.

Sekurang-kurangnya yang terjadi sekarang ini membuka mata rakyat dan jangan lupa pru13 lalu BN hanya dapat undi 47% dan ramalan Anwar di PRU14 pembangkang bakal raih 60% tambahan 8% banding 52% di PRU13 lalu bakal jadi kenyataan.


No comments:

Post a Comment