MASIUNG TINJAU KETAPAK SEMAIAN SAWIT DI AGROPOLITAN LALAMPAS TONGOD


Friday April 01/2016


OLEH: SHAIMON S JUMADI
www.sabahinsider14.blogspot.com

TINJAU.....Masiung bersama rombongannya melihat  ketapak semaian sawit.

KUAMUT:- Sebagai Wakil Rakyat yang telah dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya umum lantas kita tidak boleh lupa dan mengabaikan  tanggungjawab kita untuk membantu setiap  permasalahan rakyat yang sedang dihadapi.

Tugas utama sebagai wakil rakyat ialah mempastikan di kawasan yang diwakili membangunan dalam aspek pembangunan asas yang disalurkan oleh kerajaan.
 
Inilah peranan dan tanggungjawab sebagai seorang pemimpin khususnya wakil rakyat terutama  yang mewakili kerajaan Barisan Nasional (BN) memang sentiasa menitikberatkan soal kebajikan penduduk dan soal pembangunan perdana disetiap sudut kawasan.

Maka dengan itu atas keperihatinan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuamut yang juga Pembantu Menteri Belia dan Sukan Negeri Masiung Banah telah menunaikan tanggungjawabnya sebagai seorang pemimpin yang berjiwa rakyat terus mengadakan lawatan kerjanya  keseluruh pelusuk kampung di kawasan Kuamut.


Tujuan utama beliau membuat lawatan kerja itu adalah untuk meninjau lebih dekat kepada permasalahan rakyat yang sedang dan telah dihadapi oleh penduduk-penduduk luar Bandar khususnya kawasan Kuamut agar dapat di pantau dan seterusnya memberi bantuan sedaya upaya.

Lawatan kerjasama Masiung baru-baru ini ke Agropolitan Lalampas Tongod membawa  seribu pengertian.


Masiung  sempat meninjau kekawasan penanaman  atau semaian benih-benih sawit yang diusahakan oleh  pihak  Agropolitan Lalampas.

Beliau turut diiringi oleh  Pegawai Daerah Tongod Robert Stidi Timbalan Pengarah IDS Anthony Kiob  Pemimpin Pemgangunan Masyarakat (PPM) Kuamut Laising Podok , Ketua-Ketua Anak Negeri   serta pegawai dan kakitangan kerajaan Negeri -Persekutuan.


No comments:

Post a Comment