PELIK NI...ORANG MELAKA PUN TAK TAHU ADA GELARAN TENGKU ORANG-ORANG UMNO MUDAH DIPERBODOHKAN OLEH ADNAN MANSOR.


Wednesday March 16.2016


OLEH: MUTHUSAMY A/L KARUNAKARAN

KENAPA orang-orang UMNO termasuk para pemimpin yang berpendidikan tinggi berjawatan tinggi dalam kerajaan dalam barisan cabinet begitu mudah tertipu bulat-bulat oleh manusia yang dosanya memang sukar diampuni kerana telah memperdayakan orang ramai menggelarkan dirinya sebagai keturunan sultan Melaka yang membawa gelaran  Tengku palsu.
Kalau manusia durjana seperti Tengku Adnan Tengku Mansor tidak harus diberikan penghormatan kerana bersifat haiwan lebih baik hormat anjing daripada hormat Adnan Mansor kerana telah berbohong dia adalah darah keturunan sultan Melaka.
Kenapa  orang-orang asal Melaka tidak tahu menahu bahawa Adnan Mansur adalah pewaris darah keturunan sultan Melaka kalau orang pendusta  akhirnya rahsia beberapa puluh tahunpun  terbongkar juga.
Tengok saja dari para wajahnya yang hudu sedikitpun tiada mencerminkan ciri-ciri wajah darah sultan kalau wajah beruk (monyet) atau wajah Gunduruwoh memang persis muka Adnan Mansor.
Orang-orang UMNO sudah dibodoh-bodohkan oleh Setiausaha Agung UMNO dia ini layak gelar anjing sebab pembohong sesama manusia terutama sekali kepada ahli-ahli UMNO yang bijak sana mudah terpedaya oleh Adnan Mansor
Kisah sebenarnya cerita Adnan Mansor di sebalik Khairuddin Abu Hassan yang kerap mempertikaikan awalan nama "Tengku" yang digunakan oleh Tengku Adnan Tengku Mansor, bekas Ahli Parlimen Batu Berendam, Melaka, Tamrin Tun Ghafar pula melahirkan rasa hairannya dengan gelaran yang dipakai pemimpin UMNO itu.
"Saya berasal dari Melaka, setahu saya tidak ada orang Melaka yang bergelar "Raja" atau "Tengku" kerana Kesultanan Melaka sudah berakhir sejak kira-kira 500 tahun dulu lagi," katanya.
Lantaran itu, katanya, beliau benar-benar hairan bagaimana Tengku Adnan yang keluarganya dikatakan berasal dari Tengkera, Melaka ada gelaran "Tengku" tersebut.
"Adakah beliau sebenarnya merupakan keturunan atau ada hubungan darah dengan Sultan Melaka yang sekarang heboh diperkatakan mahu menuntut takhta di negeri itu?" soal Tamrin lagi.
Menurut Tamrin, sebagai pemimpin kanan UMNO dan kerajaan, rakyat berhak mengetahui asal usul dan salasilah sebenar Tengku Adnan kerana ia mencerminkan intergriti dirinya di mata khalayak umum.
Katanya, beliau juga ada mendengar cakap-cakap bahawa Tengku Adnan menambah gelaran "Tengku" pada awalan namanya dan nama bapanya hanya selepas berkahwin dengan kerabat Diraja Pahang.
"Saya tidak mengetahui dengan pasti perkara itu, tetapi jika ianya benar, adakah nama datuk dan moyangnya juga ditambah dengan gelaran "Tengku" sama?" tanya Tamrin lagi.
Apa pun, menurut Tamrin, untuk mengelakkan perkara itu terus menjadi bualan rakyat, ada baiknya Tengku Adnan sendiri tampil menjelaskannya kepada umum.
Bagi Tamrin, jika asal usul dan keturunan sendiri pun sentiasa diragui, bagaimana Tengku Adnan sebagai pemimpin dapat meyakinkan orangramai tentang setiap butir kata-kata dan tindakannya?
Bottom of Form


No comments:

Post a Comment