PERNAH BERLAKU KAH DI DUNIA INI WARTAWAN MENCULIK PEMIMPIN NEGARA


Friday March 18.2016

OLEH: ISMALY BUNGSU
www,sabahinsider14.blogspot.com



KALANGAN menteri-menteri  UMNO ini selalu saja mencipta hal-hal  yang aneh-aneh  hingga beruk di hutan jadi hairan.

Nama tidak ada Tengku jadi ada Tengku di pangkal nama dan seolah melantik diri sebagai kerabat di raja meski barangkali asal longkang.

Inilah barangkali kesan penyakit jangkitan Ahmad mazlan yang memang terkenal hebat ternama dan terbilang.

Yang terakhir ramai bukan saja menteri selalu mencipta yang aneh-aneh itu malah manusia yang terpenjara di sungai Buloh juga mereka takuti dan siap dibinanya papan tanda ditulisnya MELIWAT.

Apa sudah jadi mereka ini atau barangkali kutukan Tuhan jadi gila atau sasau otaknya dan dikhuatiri rumah sakit jiwa tak bisa menampung ramainya orang gila di Malaysia ini.

Satu lagi wartawan ABS tak boleh dekati Najib katanya menteri sebab takut diculik. Adakah pernah dalam sejarah wartawan menculik PM yang dikerumuni pegawai keselamatan dan pengikutnya?

Nah, jelas kenyataan orang gila tak siuman dan kan mudah saja dikatakan tidak mahu berita dalam negeri tersebar di luar negeri dan inikah kebebasan akhbar atau kebebebasan bercakap di Malaysia?

Kenapa harus takut dan bukankah Najib itu pahlawan bugis yang berani pantang undur dan kenapa saja tidak berani saman WSJ kalau memang berani dan kenapa pula sembunyi di belakang pintu dan asyik mengatakan apa yang WSJ kata semuanya tipu.

Soalnya sekarang, siapa yang menipu siapa dan siapa yang tertipu. Rasanya tidak semua rakyat sebodoh seperti yang disangkakan.

Hairan bin ajaib, orang yang dulu sokong Najib namanya Zaharin tiba-tiba pusing belakang dan mengutuk Najib sendiri dan apa sudah jadi? jelas ada sesuatu yang tidak kena.

Lalu bagaimana kita mahu terus berPMkan orang sedemikian yang hanya berani bercakap dan namanya menyaman World  Street Journal WSJ langsung ia kehilangan TONTOLOU.

Dulu katanya akan ia saman WSJ selasa depan dan berapa kali sudah selesa berlalu dan akhirnya tidak ada pula samannya tetapi RATU Ratu Naga orang kecil dia tunjuk temberang jual kacang.

Jelasnya seorang Najib bukan jantan tetapi pondan yang hanya berani bercakap di depan TV tanpa lawan dan kalau ada lawan dia lari lintang pukang dan itu sebab kononnya debat itu bukan budaya kita di Malaysia, sedang ia sendiri selalu merasmikan acara debat.
Kesihan dikau duhai Najib!

No comments:

Post a Comment