BADRUL NAFI KATA MAHATHIR ANJING ( bahayanya fitnah)


Wednesday March 23.2016


OLEH: ISMAILY BUNGSU
www.sabahinsider14.blogspot.com

SAYA lama sangat tak guna akaun Ismaily Bungsu C ini kesan selalu saja kena BLOK yang menyebabkan saya tak bisa menulis, jauh nak tag teman2 termasuk Share dan kesannya saya kena guna Facebook Ismaily Bungsu Sdl dan akaun itu kena blok dan kembali guna akaun ini yang lama kena blok.

Bila saya kembali ke akaun ini jelas boleh guna dan saya banyak sangat menerima hantaran teman2 dan semuanya saya baca ada kekadang tak kesempatan membalas. Maafkan saya!

Lalu saya terpandang sembangnya saudara Bandrul, lalu segera saya balas dan dia mengatakan yang dia kena fitnah konon kena tuduh melontar kata yang Mahathir sama macam anjing gila yang selalu menggigit.

Memang awal membaca nota itu saya kurang yakin dan tidak mungkin saudara Badrul berkata begitu sebab seminggu sebelum itu Menteri namanya Nazdri terlebih dahulu mengatakan sama yang Muhyddin sama macam anjing dan apakah benar Badrul ikut kata-kata itu?

Ramai yang keliru dan bertanya apakah Badrul sanggup mengatakan perkataan itu kepada seorang negarawan yang cukup berjasa dan saya pernah komen jika itulah kata-kata maka jelas tidak memperlihat dunia politik yang matang.

Lalu teringat kata Nazri yang diucapkan seminggu sebelum, maka itu menyebabkan saya kurang yakin dan timbul dalam benak saya bahawa mesti ada orang lain yang jahat usaha melaga-lagakan dalam keadaan UMNO/Pemerintah kian gundah dan ini jelas sama lebih kurang korek lobang tutup lobang alias menangguk ikan di air keruh.

Memang politik itu MUSLIHAT dan penuh dengan strategi dan kerana itulah mereka yang mahukan kuasa akan melakukan apa saja demi pertahankan kuasa dan kerana itu maksud MUSLIHAT dan Strategi itu diguna untuk memutar fikir minda rakyat akan berpaling semula menyokong BN.

Nah, saya telah nasihati saudara Badrul agar penguamnya terus menyiasat perkara ini dan siap membawa ke mahkamah untuk diperhatikan dan diadil secara adil dan kita tidak mahu kesan fitnah itu ada yang beranggapan lain dan memang fitnah itu cukup bahaya dan yang memfitnah harus diheret ke mahkamah dan sewajarnya menerima hukuman yang selayaknya.
salam semua dan doa diberkati Allah

No comments:

Post a Comment