JAMAL KETUA SAMSENG UMNO BAHAGIAN SUNGAI BESAR MAHU BAKAR PAPAN TANDA BEBASKAN ANWAR IBRAHIM



Saturday March 19.2016

OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN &
MUTHUSAMY A/L KARUNAKARAM
www.sabahinsider14.blogspot.com

KUALA LUMPUR: Tindakan Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar Datuk Jamal@ Tongkol Md Yunos yang hendak membakar papap tanda Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terpacak di Selangor perbuatan tersebut bukan lah pendirian UMNO yang sebenar.

Ketua Penerangan UMNO  Datuk Seri Anwar Musa berkata tujuan dan hasrat Jamal Tongkol berbuat demikian   ia sengaja akan merosakan nama dan serta menjatuhkan maruah pemimin UMNO.

Budaya samseng Jamal Tongkol jika disabit kesalahan di bawah Akta Kerajaan Tempatan 9 Undang-Undang Kecil Vandalisme  199 sesiapa yang didapati merosakkan harta benda awam boleh didenda yang membabitkan RM 2,000 atau penjara tidak lebih setahun

Sebagai seorang pemimpin UMNO yang berjawatan Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar seharusnya mempunyai akhlak yang baik contoh kepada para pengikutnya barulah seorang pemimpin yang punya jati diri kalau mahu dihormati bukan berlagak samseng.

Sudahlah rakyat Selangor rata-rata bencikan UMNO ditambah lagi  membuat perkara-perkara nagatif ini menambahkan rasa benci rakyat terhadap UMNO selama-lamanya.

Kenapa pihak polis tidak mahu menangkap Jamal Tongkol ini disifatkan Jamal adalah Ketua Samseng  dia bukan cinta keamanan akan tetapi cintakan rusuhan.

Seandainya ada di kalangan ahli-ahli pembangkang tidak kira daripada DAP-PKR atau AMAMAH yang terlibat mahu membakar papan-papan tanda milik UMNO-BN sudah pastinya pihak polis akan menembak satu-persatu dan kelihatan mayat bergelimpangan ini disebabkan ahli  UMNO yang membuat angkara maka pihak polis terpaksa menutup mata takut mengambil tindakan mereka yang terlibat membuat jeyanah.

Kita sama-sama lihat adakah perkara ini memang bakal menjadi kenyataan Jamal Tongkol akan membakar semua papan tanda yang bertulis  Bebaskan Anwar  Ibrahim  yang terpacak di seluruh kawasan Selangor.




No comments:

Post a Comment