MASIUNG ADUN BERJIWA RAKYAT SENTIASA MEMBUAT LAWATAN KIERJA MASUK KG KELUAR KAMPUNG



Thursday march 31/2016

OLEH: SHAIMON S JUMADI
FOTO: ARMON BINING
www.sabahinsider14.blogspot.com

TOMBAK JANGAN TAK TOMBAK Yb Masiung



KUAMUT:-  Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kuamut Datuk Masiung Banah telah melakukan lawatan kerja di beberapa kampung khusus di zon Kuamut kelmarin.

Tujuan beliau membuat lawatan kerja itu adalah untuk menemui penduduk kampung agar mengetahui segala masalah yang mereka hadapi  dan seterusnya mengambil tindakan drastic untuk menyelesaikan masalah-masalah yang berkait rapat dengan penduduk-penduduk berkenaan.


Salah satu kampung  yang turut dilawati ialah kampung Kawayoi Inarad untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kedudukan geran tanah komunal.

Setibahnya Masiung  di kampung tersebut  bersama rombongannya ia telah disambut oleh para penduduk setempat dengan permainan Pencak Silat oleh belia-belia  kampung tersebut.

Penduduk kampung Kawayoi Inarad merasa banggsa kerana mempunyai wakil rakyat yang benar-benar berjiwa rakyat.

Inilah kebagusannya kalau seseorangi itu  jadi wakil rakyat memang berasal dari kampung khususnya seperti YB Masiung  memang sentiasa memahami situasi sebenar cara kehidupan seharian  rakyat di luar Bandar.


Kami akan terus menyokongnya sampai-sampai saja selagi YB Masiung jadi calon di kawasan kuamut terus memberikan sokongan padu yang tidak berbelah bagi atas kepimpinannya” kata seorang penduduk Kg Kawayoi Iranad.




No comments:

Post a Comment