TUNJUKKAN SURAT LAHIR JIKA BENAR TENGKU ADNAN MANSUR KETURUNAN DARAH RAJA….DESAK KHAIRUDDIN


 Tuesday March 15.2016

OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN
www.sabahinsider14.blogspot.com
PEMBOHONGAN....Tengku Adnan ada  dara di raja tunjukkan buktinya

KUALA LUMPUR: Akhirnya satu pembohongan yang mengaku dirinya adalah keturunan darah  diraja atau sultan kini hampir terbongkar.
Dengan itu  nantan  Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan mencabar Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor  mendesak supaya menunjukkan surat beranak kepada umum bagi membuktikan gelaran `tengku’ yang digunakan itu bukan palsu.
Tindakan itu dibuat selepas Khairuddin sebelum ini mendakwa Tengku Adnan atau lebih mesra digelar Ku Nan menipu dengan menggunakan gelaran tengku palsu pada namanya itu kini sudah mula terbongkar.
“Tolong tunjuk surat beranak kamu untuk membuktikan bahawa nama asal kamu itu bergelar tengku.
 “Saya cabar kamu untuk berbuat demikian secepat yang mungkin yang boleh  Tapi janganlah tunjuk surat beranak salinan baru pulak,” tulisnya di laman Facebook.
Pada masa sama, Khairuddin turut mencabar mahu berjumpa dengan rakan sekolah Ku Nan sebagai usahanya untuk memastikan gelaran tengku itu telah digunakan sejak zaman sekolah lagi.
“Apa nama kamu yang sebenarnya ketika belajar di sekolah dahulu Adnan Mansor. Bolehkah saya nak berjumpa dengan guru-guru serta guru besar ataupun kawan-kawan persekolahan kamu pada waktu itu. Bolehkah tengku palsu Adnan Mansor,” katanya.
Semalam, Ku Nan berkata isu gelaran tengku itu bukanlah isu baru memandangkan beliau pernah menjelaskan perkara berkenaan semenjak zaman Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di dalam UMNO lagi.
“Pada 1982, saya pernah cakap ketika bertanding sebagai exco pemuda, saya bukan Tengku dari Malaysia, saya keturunan Acheh, orang Islam yang datang ke bumi Malaysia,” kata Ku Nan.
Kata Khairuddin lagi Adnan Mansor telah menipu rakyat bulat-bulat termasuk menipu kepada semua Ahli UMNO sama diperingkat Majlis Tertinggi Bahagian dan juga cawangan yang menggelarkan dirinya adalah Tangku ini satu pembohongan besar.
“Dasar orang tukang cuci pantat dan tukang angkat kaki tukang ampu tukang bodek  dengan Presiden UMNO itulah nama sebenar Adnan Mansor bukan keturunan Tengku satu pembohongan pendustaan”
“Kalau benar Adnan Mansor adalah keturunan darah dan kerabat di raja kenapa wajahnya bopeng-bopeng macam orang termakan sumpah laknat kalau muka macam gunduruwoh adalah tetapi sedikitpun tiada kelihatan iras wajah keturunan sultan” katanya


No comments:

Post a Comment