RAMAI UMAT ISLAM KUTUK KENYATAAN FARIDAH CADANG JAKIM MANGSUH UNDANG-UNDANG ZINA-KHALWAT


 Tuesday December 08.2015

OLEH: ISMAILY BUNGSU

CADANGAN Datuk Noor Faridah Ariffin yang mendesak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) supaya undang-undang zina dan khalwat dimansuhkan jangan  dipandang remeh oleh seluruh Islam di Negara ini.


Tindakan Faridah berbuat demikian ternyata bahawa Faridah menggalakan umat Islam di Negara ini supaya melakukan zina dengan pasangan bukan muhrim dengan sesuka hati tanpa adanya kawalan dan undang-undang Islam yang boleh mengenakan umat Islam yang terjebak dalam kanca maksiat.

PETIKAN KATA-KATA FARIDAH

"....Soal khawal dan zina bagi pendapat saya tidak salah orang yang Islam melakukan atas dasar suka sama suka saya masih muda dahulu banyak melakukan zina dengan teman-teman lelaki saya sehingga kini di warisi oleh anak-anak perempuan saya.

“Saya mempunyai tiga orang anak perempuan mereka sering bawa lelaki pulang kerumah berdua-duan dalam bilik saya dan suaminyapun tidak ambil kisah kenapa kalau mereka berdua berzina sebab di dalam rumah sendiri, berdosa kalau kita menyekat kemahuan orang lain kita bantah......” katanya Datuk Noor Faridah Ariffin dalam kenyatakan di media portal.

Saya bukanlah baik sangat tetapi memansuhkan undang-undang khalawat zina tidaklah saya setuju sebab dalam Islam sudah jelas tegur menegur dan kesannya bukan individu semata tetapi mereka yang di sekitar sepertinya kerajaan SABBA dalam al Quran.

itu kesalahan peribadi tetapi kita kena akur perintah Allah, lainlah kalau kita ini tidak beragama bebas seperti binatang.



No comments:

Post a Comment