FARIDAH ........DESAK JAKIM HAPUSKAN UNDANG-UNDANG ZINA BERILAH PELUANG REMAJA BERZINA SEPUAS-PUSANYA

Wednesday December  09. 2015

OLEH AZMIE AZMAN


JADI viral berita tentang cadangan Datuk Noor faridah Ariffin yang bercadang dan mendesak agar Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) memansuhkan undang-undang Zina dan Khalwat untuk tindakan orang-orang Islam yang melakukan perkara sumbang itu.

Seorang yang bergelar Datuk  seharusnya tidak boleh mengeluarkan kenyataan songsang apa kah dia sedar akan perbuatannya meminta pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) supaya memansuhkan undang-undang Zina dan Khalwat terhadap orang-orang Islam yang melakukannya.

Tindakan Faridah meminta JAKIM memansuhkan serta-merta hukuman dan undang-undang Zina dan Khalwat mendapat perhatian daripada seluruh Umat Islam di Negara ini dan 80 peratus mereka mengutuk sekera-keranya terhadap Faridah yanbg dianggap bahawa Faridah menggalakan Umat Islam memperbanyakan buat maksiat melalui zina daripada memperbanyakan berbuat ibadah dengan Allah SAW.

Yang mengharaikan Faridah dalam kenyataannya telah mengaibkan dirinya sendiri serta kelakuan anak-anak gadisnya yang suka berzina dengan pasangan masing-masing di rumahnya.

Sementara beberapa orang Islam yang sempat ditemui oleh pihak media portal mereka masing-msing menyatakan bersetuju dengan cadangan Faridah yang mendesak kerajaan khususnya Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) memansuhkan undang-udang hokum zina terhadap orang Islam yang terbabit melakukan zina.

“Kalau hukuman zina di mansuhkan boleh kita melepaskan hawa nafsu kami dengan teman-teman wanita kami berzina dengan sesuka hati kami siang dan malam apa nak di takut JAKIM dah mansuhkan undang-undang hukuman zina” kata pemuda yang dikenali Azrul Naim.

Katanya lagi soal dosa kira belakang yang penting kerosokan didunia mati lain kira itu soal akhirat.





No comments:

Post a Comment