KEROSAKAN JALAN PEKAN KUNDASANG MENUJU KG MOHOMBOYON PERLU DIBAIKI SEGERA

Wednesday December 16.2015

OLEH: THOMAS SINGGIUK
FOTO: LUCY AHMED
KUNDASANG:- Kalau cakap para pemimpin Barisan Nasional (BN) Sabah  di bawah pemerintahannya di negeri  ini  banyak mencapai kemajuan dalam aspek pembangunan asas di seluruh negeri Sabah.
Apa yang kita lihat kerosakan Jalan Raya bermula dari Pekan Kundasang dan menuju ke Kampung Mohomboyon seperti tempat kerbau berkubang berlubang di sana sini.
Wartawan portal The Sabah Insider.Net telah menerima beberapa keping gambar yang dipostkan oleh seorang Wanita bernama Lucdy Ahmed melalui laman social FBnya di mana gambar itu menunjukkan kerosakan jalan raya tersebut amat teruk sekali ini memang sukar di lalui oleh kenderaan-kenderaan kecil apa lagi motorsikal.
Adakah masalah kerosakan jalan tersebut memang disedari oleh ADUN/Ahli Parlimen Kundasang ataupun pura-pura tidak tahu disengajakan menunggu dekat kempen PRU14 nanti baru keluar peruntukan untuk membaik pulih kerosakan jalan yang dimaksudkan itu atau tunggu penduduk Kundasang ada yang mampus jatuh dari motorsikal baru ADUN Ranau-Kundasang kelam-kabut membaiki jalan itu.



No comments:

Post a Comment