KERAJAAN BN ARAHKAN LHDN BATALKAN NAMA DUA JUTA AHLI-AHLI PEMBANGKANG TIDAK MENERIMA BR1M TAHUN DEPAN

Thursday December 18.2015

OLEH: KAMARUDIN ZAMAN

PUTRAJAYA:- Kerajaan Barisan Nasional hari mengarahkan  Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) di seluruh negeri supaya menyemak semula kedudukan seseorang penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sekiranya kerajaan mendapati si penerima (BR1M) itu adalah ahli-ahli parti pembangkang maka namanya harus dibatalkan.

Lebih kurang dua juta ahli-ahli pembangkang yang terdiri daripada ahli DAP-PKR dan AMANAH mereka akan kehilangan kelayakan sebagai penerima BR1M yang berkuatkuasa pada 1hb Januari 2016.

Jurucakap Putrajaya memberitahu BR1M hanya khas untuk ahli-ahli UMNO dan BN saja, sementara bangsa Cina-India Kadazan-Dusun dan Murut kalau mereka adalah penyokong parti pembangkang mereka tidak layak dan nama mereka serta-merta dipadam sebagai penerima BR1M.


“Sebab BR1M adalah hak dan wang UMNO/BN dan bukannya wang rakyat jadi tidak wajar ahli-ahli pembangkang turut menikmati segala kemudah atas pemberian kerajaan UMNO/BN yang mereka benci itu” kata Jurucakap.

Sementara perwakilan perhimpunan Agung UMNO dari Wilayah  Persekutuan Datuk Mohh Shafie Abdullah sebagai berkata dia (Shafie) akan memerintah pasukan polis untuk menembak satu persatu sekiranya ada ahli-ahli pembangkang khususnya PKR-DAP dan AMANAH datang untuk mengambil BR1M

“Undang-undang kerajaan UMNO/BN  yang pegang jadi apa saja kita buat sesuka hati kita kenapa kita membunuh orang tiada sesiapa termasuk mahkamah ataupun  Polis akan berani mengambil sebarang tindakan undang-undang UMNO/BN yang pegang” Kata Shafi

No comments:

Post a Comment