MEMAKAI JIBAB PEGANG BABI MENCEMARKAN KESUIAN AGAMA ISLAM SEBENARNYA


Sabtu Disember 26.2015

OLEH: AZAMI AZMAN

SEBENARNYA dalam gambar  yang menunjukan seorang perempuan berpakaian sopan berjibab (bertudung) yang kelihatan memegang seekor anak babi bukannya  seorang Islam.

Seburuk-buruknya kalau seorang itu hamba Allah atau seorang Muslim dia tidak tergamak memegang babi sambil memakai jibab ini disemgajakan untuk mencemarkan nama baik kesucian agama Islam itu sendiri atau memang perempuan siluman (senting) baru berani berbuat begitu.

Bagi padangan saya dia sebenarnya bukan seorang muslimah kadang  kala seseorang wanita yang memakai jibab tidak semestinya perangainya baik itu cuma pakaian sahaja.
 
Memanglah sudah menjadi kelaziman kalau perempuan yang berpakaian menutup aurat seperti berjibab ia adalah seorang muslimah seorang yang berakhlak baik itu cuma topeng sahaja untuk mengabui mata umum khususnya di mata masyarakat Islam sendiri

Begitu juga kalau kaum lelaki memakai songkok tidak semestinya orang itu alim atau warak ada juga pakai songkok pegang anjing minum arak itukan cuma pakaian saja.

Janganlah salah tanggapan kalau seseorang perempuan berpakaian sopan tutup aurat itu mereka tergolong orang-orang yang beriman dan bertakwah kepada Allah SAW.
 
Seseorang mukmin dam muslimah pakaian bukanlah jadi ukuran untuk menentukan akhlak seseorang itu mulia itu cuma pakaian sahaja  untuk mengabui mata masyarakat umum bahawa seseorang yang memakai jibab dan songkok itu mereka dicap sebagai seoarang yang bertakwah kepada Allah SAW tetapi sebenarnya mereka bertopengkan setan.



No comments:

Post a Comment