AHLI-AHLI UMNO/BN DIKECUALIKAN MEMBAYAR GST ARAHAN KERAJAAN KEPADA KPDNKK MULAI TAHUN 2015


Friday December 18.2015

OLEH: RAMASAMY A/L KARUNATHAN

KUALA LUMPUR:- Berkuatkuasa 1hb Februari 2016 pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KDNKK) diarah oleh  kerajaan persekutuan agar tidak mengenakan  Cukai Jualan Barangan (GST) terhadap ahli-ahli UMNO dan juga ahli-ahli komponan Barisan Nasional (BN).

Jurucakap  bagi pihak KPDKK Kuala Lumpur berkata arahan ini dibuat  adalah untuk memberikan kesenangan kepada ahli-ahli UMNO dan ahli-ahli BN di seluruh Negara.

“Tetapi apapun kata Jurucakap itu hanya yang dikenakan membayar GST kepada kerajaan ialah para peniaga dan pelanggan yang terdiri dari  orang-orang menyokong parti-parti pembangkang saja ini bertujuan akan memberi tekanan dan menindas mana-mana orang jadi ahli pembangkang biar mereka dirundung mengharungi hidup menderita seumur hidup ini adalah dasar kerajaan UMNO/BN” katanya

Kata Jurucakap itu lagi tindakan kerajaan khususnya KPDNKK agar ahli-ahli UMNO/BN dikecualikan dari membayar GST ini adalah merupakan tindakan yang bijak.

“Disamping itu kerajaan juga akan menarik lesen-lesen peniagaan yang dimiliki oleh para ahli pembangkang berkuatkuasa pada 1hb Mei 2016 ketegasan kerajaan UMNO/BN menindas para-ahli pembangkang biar mereka mati kebuluran adalah tindakan yang wajar ini bertujuan untuk mengajar mereka.

Jurucakap itu berkata lagi pihak Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) juga akan diarah membatalkan sijil pendaftaran kepada mana-mana parti pembangkang di Negara ini agar mereka tidak dibenarkan berpolitik lagi antaranya yang bakal dibatalkan permitnya DAP-PKR dan AMANAH berkuatkuasa pada 1hb Jun 2016

“Pada tahun 2016 adalah tahun yang membawa malapetaka kepada para ahli pembangkang mereka akan sentiasa ditimpa bala satu demi satu atas perbuatan UMNO/BN terutama sekali UMNO/BN akan menekan kehidupan Cina dan India di Negara ini. Kalau boleh mereka diusir saja jangan benarkan mereka tinggal di bumi kepunyaan UMNO/BN” katanya lagi.




No comments:

Post a Comment