FARIDAH.....MEMPELAWA REMAJA ISLAM SUPAYA KERAP MELAKUKAN ZINA DENGAN KEKASIH MASING-MASING


Friday December 11.2015

OLEH: ISMAILY BUNGSU

SARANAN dan pelawaan Datuk Noor Faridah Ariffin supaya remaja Islam kerap  mengadakan hubungan seks (berzina) dengan pasangan masing-masing  yang bukan muhrim kini telah menjadi viral dan menjadi prihatian umum.

Membaca Nota-Nota  Seorang Bernama Dan bergelar Datuk Noor Faridah Ariffin

Aku berada di sempadan dunia yang serba tidak menentu, lalu tampak segera aku melihat seseorang yang suaranya lantang dan kudapati di wajahnya mengingkari cinta yang meliputi hati nurani hakikat.

Setiap kali dalam demam cinta bergelojak membakar kalbu-kalbu kita yang bertahun-tahun sama kita cipta atas keyakinan bersama dan tiba-tiba bibirnya mengucapkan mantera seolah jibrail itu tiada dan sesudah mati bakal tiada lagi dunia lain dan yang ada hanyalah segenggam tanah hitam berbelam.
 
Siapa saja orang gila ini yang berpijak antara dua dunia? Iya, siapa saja yang namanya seorang faridah itu yang memecahkan kesunyian malam? aku mendengarkan serulingnya memainkan lagu-lagu sumbang dan semula ia mainkan lagu purba dengan cara baru dan kesian tiada seorangpun membimbingnya dalam dunia fana dan yang jelas dia mabuk dan sebentar juga akan gila.


No comments:

Post a Comment