UMNO SANDAKAN MENGURABAT ( Roslan Nasron/N-Ketua ketuai ahli-ahli UMNO BATU SAPI keluar UMNO)


Sunday July 10/2016

(Djangka 20 ribu ahli-ahli UMNO membabitkan 20 Bahagian UMNO di Sabah akan keluar beramai-ramai meninggalkan UMNO pada masa terdekat ini Insya Allah bakal jadi kenyataan...Amin)


LAPORAN KHAS: ISMAILY BUNGSU
Pengarah Komunikasi  DS Shafief Apdal (DSSA)

BATU SAPI:- Ekoran Datuk Seri Shafie Apdal keluar dari UMNO Semporna kini disusuli  oleh UMNO Batu Sapi yang di ketuai Roslan Nasron berjaya membawa seramai 800 orang ahli-ahli UMNO Batu keluar UMNO



Menurut Roslan mereka keluar UMNO Batu Sapi  kerana membantah tindakan Presiden UMNO dan kuncu-kuncunya yang menggantung keahlian DS Shafie sebagai ahli UMNO.

“Banyak lagi ahli-ahli UMNO Batu Sapi yang lainya  akan menyusul kemudian keluar beramai-ramai dari UMNO kerana kami sudah  hilang kepercayaan terhadap pimpinan Najib sebagai Presiden UMNO dan juga Musa Aman sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri.


Kata Roslan lagi selain UMNO Batu Sapi dan UMNO Kinabatangan terdahulu ramai keluar meninggalkan parti keramat itu yang membabitkan seramai 100 Ketua-Ketua cawangan, dan  wabak ini akan menjangkit dan menular  ke Kudat,Banggi, Kota Merudu dan juga Kota Belud.

“Saya harap Salleh Keruak dan Abdul Rahman Dahalan dan juga Musa Aman jangan terlalu memandang remeh terhadap tindakan ahli-ahli UMNO keluar parti kerana gara-gara perbuatan mereka UMNO Sabah bisa tersungkur.

“Saya nasihatkan ahli-ahli majlis tertinggi dan juga ketua-ketua Bahagian UMNO yang lain khususnya di Sabah jangan cakap temberang-bongkak-sombong dan egoh  mengenai keluar beramai-ramai- ahli UMNO  yang kononnya tidak menjejaskan kedudukan dan perjuangan UMNO kalau sudah berinut-rinut  keluar satu demi satu cawangan keluar UMNO sudah tentu UMNO ramai kehilangan penyokonnya” kata  sumber itu  lagi.

Nampaknya Parti KeAdilan Rakyat (PKR) Amanah dan juga DAP mempunyai peluang besar untuk memenangi kerusi DUN dan Parlimen pada PRU14 nanti.

Salah satu sebab kerana kaum Cina-Kadazan-Dusun dan Murut 98 peratus  menyokong PKR-AMANAH dan DAP iaitu Pakatan Harapan.

Sekarang Musa Aman Najib tentu menggalabah dan susah nak tidur nyenyak kerana memikirkan kedudukan UMNO di Sabah yang bakal keluar berama-ramai di jangka lebih  20.000 orang ahli UMNO seluruh Sabah yang membabitkan 20 Bahagian.



No comments:

Post a Comment