MUSA AMAN MEMANG PEMBOHONG

Saturday July 09/2016

OLEH: ISMAILY BUNGSU
www:sabahinsider14.blogspot.com



MUSA AMAN melaporkan yang Datuk Seri  Shafie Apdal (DSSA) sekongkol dengan pembangkang mengkritik Presiden Parti dan kenyataan itu tidak benar dan boleh dianggap bohong.

" Saya hanya persoal 1 MDB dan tidak pernah sepentas dengan pembangkang dan kenyataan sekongkol dengan pembangkang adalah palsu dan fitnah.

Orang ramai boleh melihat Video ketika DSSA bercakap soal 1MDB dan bukan terus percaya kenyataan Ketua Menteri Sabah itu.

Biasanya setiap laporan kena siasat dulu dan sesudah itu yang berkenaan dipanggil untuk membela diri dan sesudah itu baru dipecat/gantung jika benar melanggar peraturan.

" Kesetiaan sama parti dan kesetiaan kepada Presiden dua perkata yang berlainan  dan dalam parti tidak semestinya kita harus taat kepada presiden dan presiden yang menyeleweng mesti kita tegur dan tak boleh dibiar " jelas DSSA ketika dihubungi.

Mendengar kenyataan Datuk Musa yang mencadang DSSA digantung, pihak berkenaan di Kuala Lumpur terus bermesyuarat dan menggantung keahlian DSSA dan sekaligus sebagai Naib Presiden yang dipilih.

Jelas tindakan berkenaan tidak mengikut peraturan-peraturan  yang sedia ada dan oleh sebab mereka MAHA BERKUASA maka DSSA tidak akan merayu malah ia menjelaskan tidak akan kembali kepada UMNO.

Setekat ini DSSA tidak menyertai mana-mana parti tetapi DSSA akan keliling Sabah dan menjelaskan keadaan sebenarnya dan sesudah itu baru berfikir soal tindakan selanjutnya.


No comments:

Post a Comment