SEDIH MELIHAT SABAHAN TERUS JADI BONIKA UMNO

NUKILAN: NURHAYATI ABDULLAH

SEDIH MELIHAT SABAHAN
KEKADANG membaca nota-nota mereka yang berdiri di pihak pemerintah jelas bermatian mereka yang berkenaan mempertahankan yang terang-terangan  salah.
Mereka pertahankan kepimpinan Najib sedang negara dalam keadaan susah dan berbilion dana rakyat digunaka untuk sesuatu yang sia-sia dan segalanya diurus wang berbilion tanpa bincang di kabinet seolah wang rakyat wang syarikat sendiri.
Sabahan pula yang terus sokong UMNO seolah tersihir kesan perbuatan pemimpin UMNO atasan dan pemimpin Sabah kalangan pemerintah jelas
seperti KARABAU.
Parti2 lokal yang dalam BN jelas buta mata dan buta hati dan yang ahli2 UMNO sokong UMNO sama cara mereka berfikir dan bertindak.
Sabah sebuah negara yang kaya sumber seperti minyak, gas dan hasil lain yang banyak menyumbang WANG YANG DISATUKAN, tetapi apakah mereka tidak sedih, pilu dukacita bila dikatakan Sabahan termiskin?
Laporan E kasih Jabatan kebajikan Sabah antara terbanyak sekali memohon bantuan miskin dan apakah mereka sengaja memejamkan mata ketika Sabah penerima anugerah pendidikan asas paling tersorot dan sk Mantanani tak seorang lulus exam akhir?
Tidakkah pemimpin Sabah dalam BN berusaha bertindak yang sewajarnya untuk kebaikan anak bangsa sabahan?
Apakah kesan kepentingan diri dan jawatan, rata2 mereka itu seperti badut tua yang asyik mengangguk seperti lembu?
Memang sudah terang bersuluh lagi dan segalanya mereka menjadi buta hati dan mata kesan lupa diri yang mereka itu duduki kerusi kerana sokongan rakyat yang perluka perjuangan mereka.
Memang keadaan ini amat sedih sekali.
Kesan kepimpinan atas lebih pentingkan perut sendiri, maka rakyat akhirnya menderita dan musim2 akan datang kehidupan rakyat kita di Sabah akan lebih menderita parah bakal menjadi orang asing di negara sendiri.
Pemimpin2 yang ada sekarang ini tidak lebih seperti KARABAU yang ditambat di pohon kelapa dan sampai waktu kita korbankan semuanya sebagai tanda pembunuhan pemimpin yang melembukan dirinya dan pembawa dosa buat rakyat Sabahan.
PRU14, kita hantar mereka ke gaung puaka!


No comments:

Post a Comment