REMAJA DAN PENDUDUK TAMAN PERUMAHAN INDAH JAYA KECEWA TIADA TEMPAT BERMAIN DAN BERIADAH

OLEH: SHAIMON S JUMADI


TIADA TEMPAT BERIADAH.....Kanak-Kanak dan Remaja akan jadi samseng kerana tiada tempat mereka bermain
SANDAKAN:- Nampaknya anak-anak dan para remaja yang bermastautin di Taman peruma/han  Indah Jaya ini jelas tiada lagi  tempat mereka ber/main,bersukan dan beriadah  seperti dulu bila mana   kawa/san padang itu akan dibangunkan oleh sebuah syarikat sebagai tempat permainan PIN  iaitu  permainan  orang-orang kaya.

Pihak kerajaan khususnya Majlis Perbandaran Sandakan (MPS) tidak terfikir kah  kawasan lapang sasar yang pernah menjadi tempat permain utama  kepada anak-anak dan para remaja kini mereka telah kehilangan tempat bermain seperti dahulu.


Kata beberapa penduduk yang sempat ditemui oleh krew Sabah Insider satu-satunya padang bola tempat remaja bersukan berkumpul di setiap petang  kini padang itu sudah diambil untuk jadikan kawasan permain PIN BALL maka anak-anak dan remaja tiada sudah tempat lagi di mana kah mereka mahu bermain.

Mungkin kerajaan mahu melihat anak-anak khususnya para remaja yang tinggal di kawasan perumahan itu jadi samseng jadi gangster membuat perkara-perkara yang menyalahi undang-undang kenapa tergamak mengambil tempat anak-anak bermain.

Jika mereka tiada padang tempat mereka bermain kalau terjadi sesuatu perkara buruk yang berlaku jangan 100 peratus menyalahkan kepada para remaja yang terbabit dalam jenayah ini semuanya angkara syarikat yang tamak/rakus  untuk mengambil tempat itu.


Katanya lagi mereka akan membawa perkara ini keperingkat kementerian sekiranya pihak kementerian tidak akan membantu menyelesaikan perkara ini tahulah macam mana penduduk nak hukum kerajaan BN  pada PRU14 nanti.


No comments:

Post a Comment